Retrobloggarnas julkalender - lucka 9

 
 
 
Dags för lucka 9 i Retrobloggarnas julkalender. Idag har jag den stora äran att dela dag med bloggaren Safija som har bloggen Re-DiZaIn. Jag tänker nog att jag inte behöver presentera mig själv så vidare mycket men Safija vill jag gärna presentera.
 
Jag har träffat Safija ett par gånger i olika sammanhang, nu senast var det på Retrobloggarnas bloggträff på Antikmässan i Stockholm. Hon köpte bland annat två norska Emaloxfat i knalligt rosa och knalligt gult och det beskriver Safija ganska bra. En färgstark donna med fokus på färg, form och känsla från 60- och 70-tal. Hon kan massor om textil och i hennes tygskatt hittar man bland annat textil av Viola Gråsten. Tar man en snabbtitt i hennes skåp skådas bland annat danska plåtburkar, norsk Lotus-emalj och eldiga vaser från Elme glasbruk.
 
Lucka nummer 9
Re-DiZaIn
 
Lucka nummer 9
Retrolux
 
Mitt köksbord pryds just nu av två juliga dukar. Ett gäng tomtenissar fixar inför julen.
 
För er som missade tidigare luckor:
Lucka 8
Pensionat Granath
Lucka 4
Gilas grotta
Lucka 3
Lucka 2
H55
Lucka 1
La Momes Old fashiond
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tant Emma

Vilket härligt inlägg :)

Svar: Tack, tack, snälla tant Emma!
Anna Sandberg

2013-12-09 @ 21:09:01
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0