Retrobloggarnas julkalender - Lucka 23

Vad passar väl bättre så här dagen före dopparedagen med en redig önskelista? En med temat Åretsjulklappäråtervunnen. Så klart! Lucka nummer 23 öppnar Jenny som är Tanten på auktion. På bloggen skriver hon om härliga loppisfynd, bonnauktion och grannar som rensar sina bodar, till Jennys stora glädje. För den här kalaspinglan varkar kunna göra fynd under en sten i skogen. Det köps in, allt från kryddburkar till Mon Amie-koppar på auktion och på väg från auktionen till loppisen stannar hon hos någon granne som har hela tomten full med fina prylar. Oj, säger Jenny, ska ni slänga allt det där??? Och där står hon med fyra snygga retrostolar.
 
Lucka nummer 23
Tanten på auktion
 
I brist på julgran så tog jag in lite ris, julris har ju alla hört talas om... Inget konstigt med det. Äntligen fick jag upp mina fina gamla pumlor. Dock är det väl kanske typ 100 st kvar i påsen. Kanske får sortera ur lite nästa jul. Riset står i min mina golvvas Ax av Berit Ternell för Gelfe. Glasyren heter Alba.
 
För er som missade tidigare luckor:
Lucka 21
Porslinsbloggen
Lucka 20
Bortbytingen
Lucka 19
Precis en sån
Lucka 18
Form 55
Lucka 17
Ljuva 50-tal
Lucka 13
Heja Ida
Lucka 12
Retro-Tokig
Lucka 4
Gilas grotta
Lucka 3
Lucka 2
H55
Lucka 1
La Momes Old fashiond
 
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Tanten på auktion

Haha, vilken fin beskrivning av mig och bloggen =) Tack för det...
GOD JUL & ETT RIKTIGT GOTT NYTT FYNDÅR önskar Tanten på auktion.

Svar: Äras den som äras bör! Du bjuder på så mycket trevligt och ibland dråpligt (tänker specifikt på John Blund och brudklänningen)
Anna Sandberg

2013-12-23 @ 12:35:28
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0