Inget fynd så långt ögat når

...inget loppisbesök på hela veckan. Det får helt enkelt bli så att jag får komma igen nästa. För idag bär det av på företagskonferens och där blir det nog snålt med loppisar. Även om jag nog kommer smita iväg om jag får chansen och om det finns en loppis i närheten på konferens-orten.

Kan bli några bud på auktion på söndag kanske, vi får väl se.

Mina försök till inrop på tradera är det värre med. Jag misslyckas varje gång. Två stora Corso-fat har farit iväg ifrån mig bara inom loppet av en vecka. Jag tycker att de blev för dyra. Hoppas att det kommer nya chanser. I Hus och Hem Retro stod det i Atterberg specialen att Corso inte är så eftertraktad. De hade gjort en guide där 1 var svalt, 2 lite varmt och 3 hett på stora delar av Atterbergs föremål och Corso var märkt med en tvåa. Jag vet inte om den produktionen är minde än t.ex. Negro eftersom att Corso går för ungefär samma priser som Negro gör... Egentligen är det lite synd att fler än jag upptäkt Corso. Mina första delar var inte alls dyra, med sedan brakade det till.

På tal om Negro så går min Negrosamling snarare bakåt än framåt. I söndags hittade vännen en spricka i min stora skål. Det är en väldigt liten spricka och den är mycket svår att se. Men. Det är en SPRICKA. Typiskt! Jag kan inte låta bli att bli ledsen över det och jag kan inte låta bli att fundera på hur det gick till. Jag köpte skålen på auktion för något år sedan. Frågan är om den var sprucken redan då eller om jag själv klanatat till mig, kanske vid flytten till krumeluren? Jag vet inte vilket scenario som skulle vara värst heller. Kanske tur att jag inte vet hur det faktiskt ligger till. Men som en bloggar-kollega sa: jag har ju i alla fall en skål. Att den har en spricka gör ju inte att den försvinner från jordens yta. Dessutom är skålen fortfarande nästan, nästan lika fin.

Lite tråkigt tycker jag också att det är att jag missar Antikmässan i Stockholm i helgen. En hel drös med Retrobloggare kommer att träffas där, fika, byta grejer och dela kunskap med varandra. Och jag sitter på jobb-konferens... Men inte är jag bitter för det. Nejdå... inte alls.    :)

Over and out!


Kommentarer
Postat av: eli

Klart du ska smita iväg från konferensen och gå på loppis! Det verkar du behöva. Köp lokaltidningen på orten, kanske finns det mer ön en loppis? Lycka till!

2012-02-16 @ 11:09:16
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Lybtar

Känns allt för bekant det där. Vi har inte hittat ngn tid till loppisar och dessutom lyckas vi inte med de bud vi lägger på Tradera.

Men det bör ju vända, det kanske rasslar till stort snart för vår del.

2012-02-16 @ 13:51:21
URL: http://Porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Eli

Haha, ja, om man kunde köpa en lokaltidning där så skulle jag nog göra det. Men jag har aldrig hört talas om "Ramnäs-nytt". Får nog hålla ögonen öppna på vägen dit istället. ;)



@Lybtar

Har inget emot att betala lagom mycket, men det verkar inte finnas lagom-priser på Tradera. Antingen blir det billigt eller så blir det skitdyrt. Men jag lever på hoppet och ibland dyker det upp guldkorn på loppis. Hejar på oss!

2012-02-16 @ 14:23:01
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0