Kraaas!

Ja, vad ska man säga? Ska man skratta eller gråta?


Kan ju säga att gråten ligger närmast till hands. I alla fall när man vet att detta lilla paket, ca 20x20x15 cm, innehåller sex assietter och två kryddkar.

Ni kan ju gissa hur innehållet såg/ser ut... Eller ni får se här... Vill ni inte se så får ni blunda när ni läser vidare.


Kraaas!


Kraaas! upphöjt i tre! Mina fina assietter. Ja, man bör definitivt gråta. Jag blir helt tung i hjärtat.

Den yttepyttiga ljusningen var väl kanske att kryddkaren är hela sånär som på några minimala glasyrbortslag.


Så alltid något...

Men de fina assietterna från Bo Fajans får en värdig begravning och jag fick pengarna tillbaka från säljaren (vilket är en klen tröst, men ändå lite plåster på såren. Dessutom det enda rätta).

Vad är då sensmoralen av detta? Jo, det är väl självklart!
Köpslår du med glas, keramik och porslin på nätet?!
LÄR DIG PACKA DINA VAROR!!!

Sucka.

Over and out!






Kommentarer
Postat av: khina

Oj,oj, oj! Nog kan man hålla sig för skratt alltid. Jag tror nog att alla som handlat via nätet råkat ut för detta. Säljare som inte har fattat hur paketen hanteras av fraktbolag... Hoppas bara att du finner nya fat för de var ju jättetrevliga.

2012-04-10 @ 23:15:19
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Lilladockan

Fy vad tråkigt! Trist när folk inte tar paketeringen på fullaste allvar. Jag har hittills blivit skonad, men det är väl bara en tidsfråga. Håller tummarna för att du snart hittar assietter att ersätta de trasiga med. Kanske kan du hitta på något fint pyssel med de trasiga assietterna? :)

2012-04-10 @ 23:33:03
URL: http://denlilladockan.blogg.se/
Postat av: Helena Högberg

Åh, nej, så synd!Tur att kryddkaren klarade sig i alla fall, men det är en klen tröst.

2012-04-10 @ 23:34:08
URL: http://loppisloella.blogg.se/
Postat av: Soffi

Såg att någon gjort en söt bricka/underlägg, av porslinskross , som låg ute på nätet.

Det såg ut som man tagit en teakbricka (typ Karl Holmberg), fyllt den med ett lager gips eller betong eller liknande o sedan tryckt i porslinskross från Berså-servisen. Det va ganska häftig tyckte kag. Och användbart! - Kanske något sånt?

Du kanske kan lägga undan bitarna tills du har tid till det, tex semestern? På så sätt hade du ju fått ett eller flera snygga grytunderlägg eller brickor som matchar dina snygga salt & pepparkar!

2012-04-10 @ 23:55:46
URL: http://retroschmetro.blogg.se/
Postat av: RETROKNOPPEN

Åh, nu blev jag påmind minatidigare besvikelser från Tradera och förtvivlan blandat med ilska hur i 17 man kan sända ett paket så klantigt?! Ja, hur trevligt är det att höra posten komma i brevlådan med en ett ljudligt krasch och sedan finna ett vaderat kuvert med en Lisa Larsson tavla i,,,,eller ett minimalt paket som ska innehålla en taklampa med metall och glasinfattningar: inget glas i världen fixar det med två blad tidningspapper runtomkring : och så sa den till synes rutinerade säljaren, att hans kunder minsann alltid vill ha den billigaste fraktkostnaden! Va-innebär det inte finns vett och intresse att få fram en sak helt istället till en högre fraktkostnad? Jag var naiv då. Klen tröst. Hoppas att du hittar några andra fat till ett bra pris! För en del säljare är ju fantastiska i sin inpackningsrikedom,,,och vill att allt ska komma fram felfritt :)

2012-04-11 @ 00:13:59
URL: http://www.retroknoppen.com
Postat av: Emma

Herregud! Jag ryser...

2012-04-11 @ 06:26:58
URL: http://www.krupnikov.wordpress.com
Postat av: Tanten på auktion

Usch så hemskt. Jag vågar aldrig köpa porslin av privatpersoner (som ska skickas) för jag vill slippa besvikelsen när det är trasigt. Jag vågar inte heller skicka ömtåliga saker, då jag är rädd för att jag skulle misslyckas och packa det för dåligt. Det är bra med självinsikt, men jag vet iaf att jag aldrig skulle göra en total katastrofpackning som den där ;-)

2012-04-11 @ 12:14:57
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.com
Postat av: Gila

Man blir gråtfärdig...kan man inte packa glas och porslin ska man inte sälja det.

2012-04-11 @ 20:39:25
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Soffi

By the way: Vet du vad salt & pepparkaret är för något? Är det signerat?

En vän till mig har köpt något snarlikt till mig, fast i en annan färg, på en loppis om jag får tro bilden hon har skickat. Ser väldigt likt ut iallafall :)

2012-04-11 @ 20:47:25
URL: http://retroschmetro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0