Första, andra... tredje!

Några auktionfynd har det blivit under de senaste veckorna. Mitt i kaoset i lägenheten trillar det in nya föremål. Samtidigt hittar jag inte mina andra grejer... De flesta kartonger kommer nog att förpassas upp på vinden tills det går att vara i lägenheten och renovera i vardagsrummet. Just nu går det inte! Alla saker står huller om buller.

Mina kära kollegor hjälpte mig att flytta i lördags. 1 miljon prylar flyttades från en lägenhet till en annan. Skulle jag och mamma fixat allt själva så skulle vi fortfarande jobbat med det. Men baksidan av myntet är ju att jag inte har koll på något, allt är borta! Trots det så är det saker överallt. Hmm...

Nåja, åter till auktionsfynden. Åter har jag använt mobilkameran och återigen kan man se det på resultatet. Är inte så bra på att hantera den. Tur att jag har en annan kamera som är nästan magisk... Automagisk.


Denna trio ur serien Turkosa av Mari Simmulson för UE blev min för strax under 100-lappen. Den mindre krukan köptes på loppis medan den stora krukan och fatet köptes på bonnauktion.


Denna lilla vas av Anna-Lisa Thomson fick jag också för strax under 100-lappen om jag inte minns fel. På bilden ser den ganska stor ut men den är i själva verket ganska liten.

På Tradera har det gått lite i min väg den senaste tiden.

Den gröna vasen av Berit Ternell är i samma serie som en av mina golvvaser. Från Gefle. Med frakten inräknad blev även det ca 100 kr.


Negron i näst största storleken på skål ropades in för ca 400 kr med frakten inräknad. Kanske inget superfynd men ändå en till Negro i samlingen. Lite irriterande är det ändå att jag hittade en på loppisen i ABB Arena som kostade 250... Kunde ha sparat någon hundralapp där. Typiskt!


Detta fat av Vicke Lindstrand för Ekeby köpte jag på vinst eller förlust. Bilderna på föremålen i bonnauktionen är allt annat än bra. Men... Ja, vad tror ni? Fatet är ca 15 cm i diamater och jag gav ungefär 100 kronor för det. Var det ett bra köp, kanske rentav ett fynd?

Loppisen i ABB Arena då?! Ja, det gick bra och det var riktigt kul att sälja. Förra gången tjänade vi inte ihop så mycket pengar, nu hade vi dock lite bättre klass på sakerna och sålde nog hälften av det vi hade med oss i alla fall. Jag höll mig nästan helt ifrån att köpa också. Det enda som inhandlades var en lampa för 20 kr och tre Aladin-lyktor från Höganäs för 70 pix. Dessutom träffade jag ett gäng trevliga personer! Jag hoppas att de hittar in på bloggen och vågar ge sig till känna.

Nästa inlägg kommer troligtvis att handla om ett fullkomligt kaos.
Over and out!




Kommentarer
Postat av: Benny

Jag hade den gröna på min lista, men skippade till förmån för andra köp...ovanlig färg, den enda jag sett med den gröna färgen!

2012-04-03 @ 11:01:38
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Benny

Till förmån för andra köp och till förmån för andra köpare! Kul för mig och ganska billigt blev det ju. Jag hade lite tur också. Den var halvdant packad men den höll.

2012-04-03 @ 11:21:13
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Jenny på La mômes Old fashioned

Vilka fina inrop. Jag har också en sådan vas av Mari Simmulsson (den större av de två) Gillar den skarpt.

2012-04-04 @ 07:32:36
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/
Postat av: Linda

Så fina inköp du gjort! Och det är skönt att du inte heller kan hålla fyndfingrarna i styr mitt i allt flyttstök, trodde att det bara var jag som var helt galen...

2012-04-04 @ 13:43:51
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Jenny

Man kan säga att delarna i turkosa var ett impulsköp. Jag lade ett lågt bud och trodde inte att de skulle räcka till. Men döm av min förvåning. Tydligen ska jag samla på den serien också...



@Linda

Ja, jag kan verkligen inte hålla mig borta från auktion och loppis. Det är så roligt att fynda. Men jag har faktiskt begränsat mig en aning nu. Lämnar en del grejer som jag vanligtvis inte brukar lämna. Nu är ju hela samlingen nerpackad i kartonger så det är svårt att glädjas åt den.

2012-04-05 @ 08:41:48
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0