Loppis på jobbet

Det har varit ganska tyst här på bloggen den senaste tiden. Det beror på att jag åter jobbar en period på Västmanlands läns museum. Där bygger jag och mina kollegor den sista av fyra utställningar om Västmanlands historia. Nu har vi kommit till 1800-talet och 1900-talet, När då var nu - Modärna tider. Vi har knappt en månad kvar till invigningen och var jag än vänder mig har jag prylar, tapeter, färg och golvprover att hålla ordning på.

Bland annat bygger vi en 60-, 70-talslägenhet med allt vad som hör till. Målarna har svettats över gamla retrotapeter som nästan smular sönder och golvläggarna får lägga sina senapsgula favoritgolv.

I vårt rekvisitaförråd finns allt mellan himmel och jord. Vilken tur att allt som behövs inte finns där... Det gör att en annan får gå på loppis på arbetstid. Inte så tokigt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh! Sån kycklinggul barntallrik och skål som finns till vänster i bild hade jag 1982-83 nån gång! Vilken nostalgi! :)

Svar: Härligt! Ja, det är kul med lite nostalgi!
Anna Sandberg

2016-12-25 @ 13:09:21
Postat av: Metamorphosis

Oj, råkade vara anonym! 👍

2016-12-25 @ 13:10:10
URL: http://metamorphosis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0