Antikmässan 2016

Så var det över för i år. Retroårets höjdpunkt. Antikmässan och bloggträffen. Det gick snabbt, det går fort när man har roligt. Väl hemma igen blev jag förkyld och hängig, därav den sena uppdateringen. 
 
På fredag morgen drog jag iväg för att möta upp Retromorsan och Helena. Tåget var i tid och gick som på räls! Den obligatoriska pepp-frukosten på centralen innan vi styrde ut till mässan... 
 
Vilken tur! Vi fick tag på biljetter! Ett tag trodde vi att det var slutsålt :) 
 
Sedan var det bara att börja njuta! Vrida vända trängas och beundra. Det blev ett snabbt första köp både för mig och för modern... Dagen rusade fram! 
 
Leva antikt hade som vanligt en massa fint! Jag blir lite patriotisk när jag pratar med dem eftersom de är från mina trakter.
 
 
Leva antikt hade som vanligt en massa fint! Jag blir lite patriotisk när jag pratar med dem eftersom de är från mina trakter.
 
 
 
Mest 50-tal hade också en del smått och gott! Den blåa figurinen på den övre bilden skulle jag gärna ha! 
 
 
Björke antikt hade en läcker taklampa... Eller var det en hylla för glas? 
 
 
Starkelds monter skimrade av jordfärger med ett par föremål som poppade ut lite extra. Stilrent! 
 
 
Det var få montrar med större föremål såsom möbler. Den luggslitna Pernillan i den här montern hade gärna fått flytta hem till villan från 63. Lite svårt att få med den på tåget bara... 
 
 
Hos Cederqvist Antik och vin fanns som vanligt en skön blandning av vackra vaser och lustig kuriosa. Nicklas i montern språkade jag med men det blev inget inköp. 
 
 
Herr Judith hade ett par nagel-ljusstakar. Ganska fräna men jag får begränsa samlingen... 
 
 
 
Lata Pigan visade upp underbara textilier och ett gäng fina klänningar. Några av oss Retrobloggare flockades vid Montern innan föredraget om Stig Lindbergs fantastiska fajanser. 
 
 
Föredraget fick avsluta vår dag på mässan. Fina fynd och ett inlägg från bloggarnas träff kommer också upp här vad det lider. Vi for sedan tillbaka till Västerås och även den här gången gick tåget som på räls... Helt otroligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0