Två nya hallar

I min lägenhet finns det två hallar, den man kommer in i det första man gör i lägenheten och ett litet rum innanför den, där man kan gå in i vardagsrum, badrum och sovrum. Dessa två små oansenliga rum har nu blivit uppdaterade. De tråkiga, trasiga tapeterna och de många hål i väggarna efter en enorm spegelvägg har jag fixat till med nya tapeter och nytt golv.
 
Förarbete för att få dit golvet. Skrapade bort ett lager med lumppapper. Det tog en evinnerlig tid. 
 
 
  
Men det var det värt! Mitt förstahandsval hade egentligen varit andra färger på rutona men nu fick billigast och enklast duga.
 
     
Tapeten i yttre delen. En enkel grå variant med små streck som nästan ger en känsla av att tapeten är rutig. Klädhängaren har jag själv gjort av två ekplankor men loppisfyndade krokar och en klädstång med fästen. Klädstången klädde jag in med en skinnremsa. Eftersom klädhängaren sitter precis vid ytterdörren blir det lite smalt att få plats med en vanlig hatthylla. Jag ville ändå kunna hänga kläderna på både galge och krok så då blev denna lösningen perfekt. 

Sedan var det bara att fortsätta in i nästa del av hallen. Där ville jag ha mer färg och form. Efter mycket velande valde jag en mönstrad tapet med mycket svart i. Jag var rädd att det skulle bli lite galet med det schackrutiga golvet som fortsätter in i även den andra delen av hallen. 
 
  
Men friskt vågat heter det ju... 
 
 
Till min hjälp hade jag superrollaren och han som vet när det är dags att gå till pizzerian och köpa mat. En annan går från glad till rosenrasande på två sekunder om inte mat intas i rättan tid.
 
 
Det tog några dagar att vänja sig eftersom den tidigare tapeten var så grådassig och tråkig. Den nya kan man säga mycket om men den är i alla fall inte tråkig! 

 
Bästa accessoaren är de läckra dörrarna i min lägenhet. Fler bilder på helheten kanske kommer när det hela är helt klart. Just nu är det kaos med kartonger, skräp och tapetbord i hela första delen av hallen, det går knappt att gå genom den. Jag försöker också göra allt för att eliminera slipdammet i hela lägenheten.
 
Over and out!
 
 




 

Kommentarer
Postat av: Carina

Helt underbart ju! Så himla duktiga ni är!

Svar: Tack snälla Carina! Det blev väldigt bra, speciellt om man ser till hur det såg ut när jag flyttade in... och hatthyllan som rasade ner från väggen eftersom den bara satt i putsen. Nu sitter den nya som berget, Jag drog sönder skruvmejseln när jag satte upp den :)
Anna Sandberg

2015-10-12 @ 12:05:16
URL: http://precisensan.se
Postat av: Huset Sagergrim

Kul med ett par som vågar ta ut svängarna!

Svar: Härligt att du säger det! Det gör mig väldigt glad, speciellt när det kommer från dig!
Anna Sandberg

2015-10-12 @ 17:07:45
URL: http://sagergrim.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0