Världens finaste lägenhet

...i Krumeluren ska säljas. Min lägenhet. Dags för en ny fas i livet med villa, volvovalp och dammråttor.
 
 
Från kök med originalinredning från 50-talet till kök från IKEA 2000-tal.
Från balkong med originalräcke till pensionärskuvös (inglasad altan).
Från underhållsfritt till en himla massa fönster att måla.
Från mitt till vårt.
 
 
Hur ska det gå?
Jag saknar redan min underbart fina lägenhet. Skräcken är om köparen river ut rubb och stubb... Det får inte hända! Bevara de 50-talare som fortfarande finns kvar i Krumeluren.
 
Mäklaren lade upp en bild på instagram som teaser och taggade med #kulturarv
 
Kom och köp (länk till annonsen)! Men bara om du låter bli att riva ner och ersätta med skräp. River du ner köksskåpen, de platsbyggda garderoberna och målar alla innerdörrar kommer du oundvikligen skära ett hål i mitt hjärta. Bara så du vet det, okände köpare. Men vem skulle vilja bygga bort all denna funktionalitet? Inte jag i alla fall :)
(Det första jag gjorde i mitt nya kök var att dunka in pannan i köksskåpet, se mitt nya skåp har inte sneda luckor)
 
Bildkavalkad!
(Sovrum ser ni här ovan)
 
Hall
 
 
 
Vardagsrum
 
 
Balkong
 
Kök
 
 
 
 
Badrum
 
Innergård
 
Jag har trivts otroligt bra i denna retropärla! Jag hoppas att det är en person med intresse för 50-talet som köper, någon som vill bevara.
 
... Undrar om man kan skriva in i köpekontraktet att originaldetaljerna inte får ändras förrän efter min död?
 
Välkommen på visning söndagen den 22/11

Kommentarer
Postat av: Christin

Fantastisk lägenhet som bara inte får förstöras!

Svar: Nä, den är för fin för att förstöras! Jag hoppas att köparen vill bevara den! (Jag är visserligen partisk, men ändå)
Anna Sandberg

2015-11-20 @ 15:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0