Köpt och bytt i Kista

Så, vad inhandlades då? Inte så mycket saker, det som stod högst på önskelistan fanns inte eller var på tok för dyrt för min smak. 
 
 
Första inköpet var lite otippat. Skålen Iris med blominsats av Mari Simmulson såldes till ett bra pris och då kunde jag inte låta bli. Får se om den vill bo in sig, skulle den inte passa hemma så vet jag flera som gärna skulle ta hand om den. 
 
 
En liten vas från Gustavsberg blev ett spontanköp. Den var inte så dyr och jag föll för glasyren. 
 
 
Oklippta juladresser köpte jag också, dessa fina gamla etiketter blir så fina på julklapparna. 
 
 
Vasen med tulpaner från UE köptes på chans. Eftersom mina egna delar packats ner inför flytten så har jag svårt att minnas om jag har den eller inte. Fyndpris för att vara på en mässa så jag tyckte det var värt chansningen. 
 
 
Innan mässan stannade jag hos Erica som är en av mina retrokamrater. Det stora köpet där blev denna figurin i form av två zebror. Taisto Kaasinen har formgivit för Upsala Ekeby. Från Erica fick jag även med mig en del annat, nu är det nedpackat och flyttat till villan från -63. 
 
 
Sammanfattningsvis en trevlig dag och trevliga möten på Kistamässan, några inköp piggar upp i höstmörkret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0