Första loppisrajderna för året

I lördags tog jag en riktig loppistur för första gången i år. Nu hade alla ställen äntligen öppnat igen efter julen och jag besökte nästan alla. 
 
Inga större rikedomar att lägga ut blev det. Lite smått här, lite gott där... 
 
Blev dock lite irriterad på Stadsmissionen när jag hittade en liten omärkt Gefle-vas i en prylhylla. Ingen prislapp men jag tänkte att den inte kunde kosta många kronor eftersom den stod i just den hyllan. De flesta prislappar sa 5 eller 10 kronor på övriga saker i hyllan. Väl i kassan vred och vände personalen på vasen; 
 
- Den här är nog nått, kan du kolla upp den? sa den ena expediten till den andra. 
- Ja, det är nog en Gustavsberg eller något. Det måste jag kolla. svarar den andra och plockar fram telefonen och börjar googla. 
- Eller vänta nu, är det... Vad heter det? Gefle? 
 
Jag väntar lite surmulet men tröttnar snart. Blir lite irriterad och säger sedan; 
 
- Mer än tjugo spänn betalar jag ändå inte så det är lika bra ni lägger ner ansträngningen. 
- Ja, dåså, den är värd mycket mer, vi kollar upp det sedan. 
 
Det var ingen vas jag inte kan leva utan men jag blir så trött på attityden och tillvägagångssättet på loppisarna. Står prylarna ute i butiken så tycker jag att de får klämma fram ett pris och inte börja googla efter "värdet". Ungefär som om de ändrar priset om de får veta att föremålet är "värdefullt". Jag ser fram emot att se vilket pris den kommer att ha i "finskåpet" när jag är där nästa gång. 
 
Jag hittade i alla fall ett läckert fat av Hjördis Oldfors. Samma dekor som serien Sving av Mari Simmulson. 
 
 
Over and out! 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Men gud så tröttsamt. Vill man leka antikbutik kan man väl i alla fall göra researchen innan man ställer ut grejerna?

Svar: Ja, eller hur! Inte för att jag egentligen var så intresserad av vasen. En tjuga hade jag kunnat ge eftersom det kunde bli ett passande bytesobjekt. Undrar om de kommer att få den såld om den står i "finskapet".

De förstår ju inte själva att det i slutändan leder till att kunderna inte vill komma tillbaka. Här om sistens läste jag i en artikel om läkarmissionen här i Västerås att de var så besvikna på kunderna eftersom varje kund köpte så få saker. De har inte riktigt förstått det där med tillgång och efterfrågan samt "värde" (som alltid är relativt).
Anna Sandberg

2015-01-12 @ 16:25:02
URL: http://elundkvist.wordpress.com
Postat av: Gila

Men lägg av så knasigt....har de ställt ut den omärkt på en hylla kan de ju inte börja dividera framför kunden i kassan....illa...

Svar: Ja, så klantigt av dem tycker jag! Jag blev förbaskad på dem!
Anna Sandberg

2015-01-12 @ 19:27:10
URL: http://gilasgrotta.blogspot.se
Postat av: Anonym

Så pinsamt! Så illa skött! Och dividera framför kunden..

Svar: Väldigt klantigt tycker jag. Tidigare har de uppfört sig hyfsat men det är väl inte den butik jag har störst förtroende för...
Anna Sandberg

2015-01-14 @ 20:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0