Året var 2014 - Loppisfyndens år - del 4

Oktober 2014
* Vilken tur att det är en Antik- och kuriosa-mässa i Kista varje oktober. Inte riktigt lika stor som den på Älvsjö men ett bra mellan-arr. Denna gången tog jag med mig morsan och bloggarkollegan Eleonore till retromeckat. Efteråt blev det en fika hos Erica, precis som traditionen bjuder.
 
* I oktober såldes den mystiska "ickebumlingen" från Myrorna. Någon hade förbarmat sig över den för 250 kronor (eller mindre?), som det stod på den sista gången jag såg den i butiken. Lampan flyttades runt i butiken lika många gånger som prislappen ändrades.
 
* En tur till Göteborg i jobbet blev det i oktober. Som tur är hann jag med att besöka Jan med bloggen Form55 som hämtat och förvarat en superb vas åt mig i några månader. Nu fick jag äntligen med mig den hem. Den raka golvvasen i serien Negro från Upsala Ekeby.
 
* Jag besökte Stadsmissionen, alla föremål jag fann intressanta var illa spruckna men ändå svindyra!. Illa!
 
 
 
November 2014
* Den stora rensningen påbrörjades och fortsätter ännu i skrivande stund. Jag inser mina 52,2 kvadratmeters begränsningar.
 
* Hitttade en skål i serien av Mari Simmulson som jag samlar på, den med randad dekor på grå eller blå botten. Ibland går det snabbt att komplettera!
 
* Serien Spiral i en uppåtgående spiral. Flera delar flyttade in under året. Långt ifrån komplett men det närmar sig mer och mer... Drömmen är att hitta ett udda lock till bonbonjären, hur svårt kan det vara?
 
* More is more! Hur många Corsofat behöver man? Tydligen minst 16 stycken.
 
 
 
December 2014
* Hela december ägnades åt att presentera årets julkalender med Retroblog Network. 24 dagar och drygt 24 retroluckor att öppna. Själv rimmande jag ihop min önskelista den nionde december, på Annadagen.
 
 
Tack för ett fantastiskt 2014. Nu fortsätter vi med ett ännu bättre fyndår 2015!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0