Året var 2014 - Loppisfyndarens år - del 3

Juli 2014
 
* Min fina Volvo valp fick komma hem till Västerås. Den fina veteranbilen som var min pappas fick åka lastbilsflak till Köping där den fick lite omvårdnad. Under sommaren fick jag lära mig lite om bilvård och jag fick även lära mig att köra den fina gamla bilen.
 
* Jag och Jessica med bloggen Retrolyckan efterlyste vita Paprika-vaser. Utan ett enda napp. Det verkar bara bara två ensamma vita Paprikavaser som finns i hela världen?
 
* Träff med mannens tjocka släkt. Loppisförbudet jag fått trotsade jag och fyndade ett stort fat av Mari Simmulson. På hemvägen dagen därpå kunde han inte hindra mig och jag svängde in på alla loppisar jag kunde se. Ett litet fat för en Selma fick följa med hem och kompletteta min serie med grå och blå delar.
 
 
Augusti 2014
* Scoutlägermånad. Dags att åka på mitt sjätte DUST-läger. Tillbaka till medeltiden med rövare och knytt. En och en annan scout tittade fram mellan stenarna och rötterna i Tivedsskogarna.
 
* En semester med mannen hann jag med också. En ganska intevsiv sådan. Jag tvingade honom att gå på alla loppisar jag såg. Vi var i Linköping, Halmstad, Varberg, Smålandsstenar, Mariestad och några andra platser. Till mitt försvar så geocachade vi en del också. Och badade. Och paddlade. Och turistade.
 
 
 
September 2014
* Min samling av Atterbergs serie Corso blev komplett. Trodde jag. Tydligen så kan det vara så att jag saknar en vas i serien fortfarande och enfärgade delar dyker ju upp då och då. Alla de vanligaste delarna har jag nu. Om det sedan finns några andra modeller som unikum så är det ju bara kul att kunna fortsätta leta.
 
* Jag blev lite förbaskad på alla felatributeringar som görs där ute. Mycket med vaga hänvisningar till internet. Källkritik hello! När dessutom de storra auktionshusen sväljer all info med hull och hår så är det illa. Mycket illa.
 
* En mycket dyr, oansenlig liten trähäst fick följa med hem från Myrorna i Västerås. Den dyra hästen blev väldigt billig när jag kommit hem och läst på om vad det var jag köpt. En träfigur av Kaj Boysen var det jag hittat. Den brukar vara betydligt dyrare än den 100-lapp jag betaltade för den. Jag tror det kan klassas som årets fynd.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gila

Skoj att läsa om ditt år! Ses på antikmässan!

Svar: Jag ser verkligen fram emot antikmässan i år! Kul att träffa er allihop!
Anna Sandberg

2015-02-04 @ 18:46:03
URL: http://gilasgrotta.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0