Året var 2014 - Loppisfyndarens år - del 2

April 2014
* Golvet kom tillslut på plats och efter slipande, slipande och slipande var det äntligen dags att olja det. 
 
På loppisfronten var det aningen stillastående men några turer hann jag med. Dock kändes det inte så kul eftersom allt där hemma fick ett lager slipdamm.... 
 
* Den stora loppisen i ABB Arena höll i slutet av mars men rapporten hamnade på bloggen i början av april. Trevligt besök från goda bloggarvänner som tyvärr inte fick så mycket uppmärksamhet eftersom jag och morsan var fullt upptagna med att sälja. Ett angenämt problem! 
 
 
 
Maj 2014
* Äntligen dags att börja sätta upp tapeter i sovrummet. IKEAs kollektion bråkig fick det bli. Den grå tapeten med linjer som bildar ett stjärnmönster. Resultatet blev fabulöst! 
 
Jag fyndade en halv bonbonjär i Spiral-serien från Upsala Ekeby. Locket har jag tyvärr inte lyckats hitta än. Jag hittade dock ett udda lock i serien Blå Eld, kaka söker maka... 
 
* Lunchunderhållningen som handlade om en bumlinglampa som inte var en bumlinglampa började på Myrorna. Ett pris på 1200 kronor som minskade mer och mer tills någon tillslut förbarmade sig över lampan. 
 
* Utställningen Fortidens folk och fä öppnade på Västmanlands läns museum. Min utställning, som jag slitit hårt med i ett halvårs tid med uppbyggad och formgivning.
 
 
 
Juni 2014
* Jag blev anställd! På heltid! Fram till sommaren 2015 så är loppisbudgeten säkrad!  
 
* upplevelsen då det begav sig var att det var dött på loppisfronten i slutet av månaden. Tydligen inte! Mycket fint kom med hem under juni. Både i bytesväg och föremål som jag köpt.
 
* Retrobloggarna träffades på Täby galopps loppis för andra gången. Det har nu blivit en tradition att vi är med och säljer av vårt överflöd. En blåsig men solig dag som avslutades med lite fika innan hemfärd.
 
* Jag och Retromorsan drog iväg på en loppistur i några dagar.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0