Året var 2014 - Loppisfyndarens år - del 1

Januari 2014
* Året började som de flesta år. Segt på loppisfronten! Men det tog sig allt eftersom.
 
* Några präktiga inrop på auktion blev det i januari. Både på riktig slagauktion och på nätet. Jag fick hem den otroliga stora vasen i Atterbergs korta serie, en kollektion där endast 100 uppsättningar tillverkats. Undrar hur många av dessa som försvunnit med åren?
 
* Fler kopletteringar till samlingarna blev det. Jag hittade för första gången askfat i serien Corso som var enfärgade i bland glasyr. Under året har det blivit flera enfärgade delar.
 
* Tack vare Corso och Instagram lärde jag känna @Loppislistan. Efter några bilder av samlingen på Instagram så kunde jag få byta till mig ett läckert mörkblått fat. Flera byten har vi fått till under året.
 
*Visset av Hemtex. De "inspirerades" (läs snodde) av Marianne Westmans Arom-burkar när de gjorde nya kökstextilier. Hemtex fick tillbaka en känga från både bloggare och tidningar. Ha!
 
   
 
 
Februari 2014
* Den stora björnen i Göran Anserssons björnfamilj hittades på en lokal loppis. Trots ett ganska högt pris slog jag till och det har jag inte ångrat en sekund. Den trivs nu med sina kompisar i hyllan.
 
* Arbetet med fiskbensparketten i sovrummet påbörjades. Det som skulle vara ett enkelt; ut med det gamla och in med det nya visade sig vara lite mer komplicerat än jag först trott. En lumppapp var limmad på betongen och den fick skrapas bort innan stavarna kunde läggas.
 
* Retrobloggarträffen på Antikmässan i Älvsjö har blivit en av höjdpunkterna jag alltid ser fram emot när Februari börjar närma sig. Den här gången hade jag massor av bytesföremål med mig och en del inköp gjordes också. Träffen? Jo, den var väldigt trevlig och vi fick rekordstort antal med deltagare. Tänk vad härligt det är med bloggarhäng. Trots att man inte känner varandra.... så känner man varandra!
 
 
 
Mars 2014
* Sorterade upp inköp och byten från Antikmässan, det är ju helt galet vad mycket fint det blev. Vågar knappt tänka på hur mycket pengar jag spenderade... Men jag fick ju fabulösa saker med mig hem.
 
* Jag fick finfrämmande från en journalist och en fotograf från länstidningen VLT. Anledningen är att jag bor i ett intressant hus, från ett intressant år och att köket är nästintill original. Reportaget publicerades på olika håll i länet.
 
* Kajakintresset lyftes en nivå men en halv eskimå... Inomhusträning med kanotklubben där roll (eskimåsväng), självräddning och kamraträddning övades flitigt. Platsen var simhallen på Lögarängen i Västerås.
 
* En underbart fin Brio-elefant fyndades på loppis, plötsligt hade paus-djuren kommit in på bloggen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Khina

2014 verkar ha varit ett fyndår för dig! Ser framemot fortsättningen.

Svar: Ja verkligen! 2014 var lyckosamt! Nu hoppas vi på ett lika bra 2015!
Anna Sandberg

2015-02-01 @ 19:24:58
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0