Antikmässan 2015

I fredags besökte jag antikmässan tillsammans med morsan, Loppispellan och Loppisentusiasten. Vi har tidigare år tagit bilen men den här gången skulle vi åka hem olika tider så därför blev det tåget som tog oss till Stockholm. 
 
Som vanligt var det lite pirrigt innan man väl kom in. Jag hade sett fram emot mässan och den årliga bloggarträffen med Retroblog Network som vi traditionsenligt har på mässan. 
 
Att komma in i mässhallen är lite som att komma in i drömmarnas land, men även lite sjukdomsframkallat habegär får man. Det är så mycket extremt fint att se och så mycket man skulle vilja ha! Men jag försökte hålla i pengarna! Idag får ni ett bildsvep och senare kommer ett inlägg med inköpen. 
 
 
Den stora lampfoten Fossil från Upsala Ekeby hade jag gärna köpt men eftersom jag inte ville spräcka budgeten för dagen på ett enda inköp så fick den vara kvar. 
 
 
Det var en härlig färgsprakande blandning i många av montrarna. 
 
 
Mycket vackert av Stig Lindberg som man gärna skulle lagt vantarna på! 
 
 
Bland annat den ovanliga vasen av Mari Simmulson. Till synes var den troligen ett unikat. Någon lycklig köpare fick den med sig hem, tyvärr var det inte jag. 
 
 
Några utställare hade lagt ner lite extra tid på att göra montern snygg. Här var det en underbar färgprakt. 
 

 
Bloggarnas träff var välbesökt även i år, efter lite organiserade prerentationer och välkommental från mässan så bröt ett hysteriskt bytande och köpslående ut bland bloggarna. Själv höll jag mig lugn och snart drog jag ner till mässhallarna igen. 
 
 
Lata Pigan hade mässans mest ovanliga tyg. Ett tryckt tyg med mönster av Mari Simmulson. (Om jag säger att jag tycker det inte är så snyggt blir jag väl kölhalad, men jag kan i alla fall uppskatta det för "ovanlighetens skull")
 
 
En golvvas som var det sista jag såg på mässan. Även den skulle jag gärna ha... 
 
Efter mässan åkte vi iväg och käkade lite jag och ett gäng andra bloggare. Började ladda för en loppisrajd i Stockholm på lördagen. Mycket nöjd med dagens besök på mässan. 
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0