Linne, lump och blå eld

Efter en loppis- och retrofattig påskhelg var ett stopp hos Linne & lump i Laxå ett självklart val på väg hem från "svärföräldrarna". 
 
Den stora retrobutiken är verkligen värd ett stopp för dig som har vägarna förbi. Noga utvalda föremål och möbler från de rätta årtiondena. Trevlig och hjälpsam personal som gärna visar på godbitarna i butiken. 
 
 
Det "inre" rummet gillar jag bäst, där brukar jag hitta godbitarna som passar mig bäst. 
 
 
Här finns allt möjligt fint att välja mellan. Fint sirru! 

 
Möblerna får fin omvårdnad innan de ställs ut i butiken, det gör att hela butiken luktar lite av teakolja. Ganska hemtrevligt! 
 
  
Vilka fynden blev denna gång?! 
 
 
Herta Bengtsons kaffekanna i serien Blå eld, en liten skada på pipen och därför väldigt nedsatt pris. Gillas av mig! 
 
 
Den ovanliga gröna färgen på denna ishink i Sven Palmqvists Fuga är svårfunnen. Tur för mig att jag lyckades norpa åt mig den till ett bra pris. 
 
Besök Linne & lump om du passerar Laxå! Jag kommer stanna fler gångar! 
 
Linne & Lump finns på instagram: @linneolump

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0