Ägg med inspiration!

Här kommer äggen som jag målade igen, här fick jag med inspirationen.
 
 
Fajanskannan eller dubbelkanna som har denna grönaktiga dekor nedtill och samma dekor i blått i överkannan. 
 
 
Marianne Westmans kryddburkar med svart rand och mörkblå dekor. 
 
 
Marianne Westmans Red Top fick också vara med. 
 
 
Liksom Arom. Jag satt i köket R jag målade med utsikt mot Stringhyllan med alla mina burkar, inte så konstigt att det blev mycket Marianne Westman! 
 
 
Sparta av Helmer Ringatröm har ju en given plats, den enda servisserien som finns hemma hos mig. Efter några timmars målande så tröttnade jag dock lite och orkade inte koncentrera mig fyllt ut. Tjocka och vingliga ränder. 
 
Men man får väl ändå påstå att jag är nöjd med mitt pyssel! 
 
Glad Påsk! 


Kommentarer
Postat av: Khina1

Helt underbara - Har du blåst dem?, för ingen kan ju knäcka ett sådant ägg - skulle ju kännas som att krascha finporslinet.....
GLAD PÅSK till dig och de dina.

Svar: Jo, de är urblåsta. Tänkte jag kunde göra ett par varje år. Kul att måla lite ibland! Jag önskar dig detsamma!
Anna Sandberg

2015-04-03 @ 11:24:38
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Lena

Bästa idén på länge för målade ägg.
Kul!
hej från Lena

Svar: Ja, det är en kul idé, jag har snott den direkt från nätet. För kanske två år såg jag någon som målat Berså och Salix, kanske någon mer.., om det var Prunus. Sedan dess har jag tänkt testa men det har ej blivit av förrän nu. Det var hög tid!
Anna Sandberg

2015-04-05 @ 10:46:31
Postat av: Helena Högberg

Kul ide! Jag som målat så mycket ägg när barnen var små, jag skulle inte ha kommit på något sådant :)

Svar: Som sagt är idén snodd från nätet. Men det var riktigt kul att måla. Såg att andra målat tex tygmönster, det kunde ju vara något för dig det.
Anna Sandberg

2015-04-05 @ 23:48:57
URL: http://loppisloella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0