Kan det vara årets fynd?

På ren impuls så fick jag för mig att jag skulle åka till Röda korset och Myrorna igår efter jobbet. Ett infall som dök upp i huvudet lika snabbt som när en gris blinkar. Och tur hade jag! 
 
Både Röda Korset och Myrstackarna levererade och ganska bra dessutom! 
 
På Röda korset fanns lite småsaker jag köpte men det stora fyndet gjordes på Myrorna. 
 
I en av deras glasskåp stod en liten oansenlig trähäst. Jag tyckte den var lite kul men nja, lite dyrt tyckte jag nog det var med 100kr... Någon tanke långt bak i hjärnan fick mig dock att lyfta fram hästen för en närmare titt. Ganska fin var den ju trots allt! Den hamnade i kundkorgen efter lite velande. 
 
För ett år sedan skulle jag inte köpt den, faktum är att jag nog inte ens skulle sett den där i skåpet... Men tack vare mina vänner och bekanta i Retrobloggarnätveket såg jag och reflekterade över den. Kul att ett gäng nördar kan få mig att se bortom de två bokstäverna UE. Nu ser jag även textil, porslin, glas, leksaker och möbler på ett helt annat sätt. Så hade det inte varit för er som är intresserade och gärna delar med er av era kunskaper hade jag inte köpt en trähäst för 100kr. 
 
Eller ska jag kanske säga; den danska trähästen av formgivaren Kay Bojesen. 
 
 
För min del kommer det nog klassas som årets fynd. Kanske kommer jag så småning om att byta ut den mot en Pepita eller Spiral golvvas.... 

 
 

Kommentarer
Postat av: gila

Grattis! Det ser ut att vara Bojesens häst!

Svar: Tack! Ja, ibland så blänker det till, även på Myrorna. Konstigt att "Bumlingen" fortfarande inte är såld. Såg den senast igår faktiskt, denna gången för 500 kr.
Anna Sandberg

2014-09-18 @ 14:50:12
URL: http://gilasgrotta.blogspot.se/
Postat av: RETROknoppen

Här kommer ett grattis från Dalarna!
Vilket charmigt fynd men så är det för mig också - mycket har jag börjat uppmärksamma efter retrovänners intresse, gillande och kunnande.
(och en viss tidskrift).
Den hästen hade jag garanterat inte heller uppmärksammat för ett par år sedan.
Hoppas att du klarar av att ha den ett par år, va? ;)

Svar: Haha, du är minsann inte heller så pjåkig mr Gräshoppa :) Himlars vad mycket kul vi har och hjälp vad mycket kunskaper vi får av varandra. Bästa formen av bytesnörderi. Som sagt så kommer jag troligen att "byta" hästen mot en golvvas framöver. :)
Anna Sandberg

2014-09-18 @ 15:49:40
URL: http://www.retroknoppen.com
Postat av: Anonym

Har du kvar hästen? Jag kan köpa den för 2000:-

2016-01-16 @ 21:41:26
Postat av: Anonym

Har du kvar hästen? Jag kan köpa den för 2000:-

Svar: Jag har förälskat mig i den lilla hästen och behåller den nog. :)
Anna Sandberg

2016-01-16 @ 21:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0