Den stora rensningen

Den stora rensningen pågår. Den har pågått i ett par månader nu. Tidigare rensningar har oftat avtagit eftersom att jag har kroknat. Men än så länge går det bra! 
 
Jag har kommit till insikt. Jag kan inte spara på allt. Tyvärr. Även om jag tycker att så mycket är vackert så ryms inte allt i lägenheten. Man ser inte skogen för alla träd. Så nu försöker jag sälja bort mycket av mitt överflöd. Till att börja med så har jag plockat bort flera dubletter. Även sådant som stått länge i skåpen utan att användas ska få flytta. Ingen mår bra av att sakerna står längst in i skåpen och aldrig används, allra minst jag...
 
Det mesta ska jag försöka sälja, på facebook, Tradera, Blocket och på loppis. En del skänks bort till loppis eller kanske sparas till kommande scoutloppis som jag tänkt arrangera med mina Utmanarscouter. En liten rest blir kvar som jag tänkt byta mot andra prylar. Det jag hoppas på mest är att sakerna kan få älskas av någon annan.
 
Därför är det också lite tyst här på bloggen. Det händer massor, men inte så mycket att visa upp här. Håll ändå utkik, för med jämna mellanrum kommer det något litet inköp. Eller gnäll på stans loppisar som beter sig underligt :)
 
Kolla gärna in på min tradera-profil där finns mycket fina saker ute nu och fler kommer framöver.
 
Over and out!
 

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Låter klokt. Det är så skönt och befriande att rensa ut tycker jag.

Svar: Väldigt skönt när man väl kommer igång och orkar hålla ut!
Anna Sandberg

2014-11-05 @ 12:11:28
URL: http://elundkvist.wordpress.com
Postat av: helena Högberg

ja, man behöver rensa emellanåt. Och så behöver man sansa sig och inte köpa för mycket. Jag har blivit bättre på det, men fortfarande finns det för mycket grejer hemma. Vad fina du har fått My Little Pony :)

Svar: Ja, jag brukar som sagt krokna efter ett tag. Men nu har jag gett mig 17 på att rensa. Det går framåt men tar lång tid. Man ska ju hinna med jobb och fritidsintressen med. Jag har också börjat bli bättre på att inte köpa så mycket på loppis längre. Jag siktar in mig på det jag verkligen vill ha istället.

Ja, det har varit lite MLP-spa här hemma och jag har fler på gång! Det är lite kul att fixa med dem, fick lära mig att tvätta man och svans med balsam, då blir de fina!
Anna Sandberg

2014-11-05 @ 23:37:44
URL: http://loppisloella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0