Hur står det till med källkritiken Myrorna?

I förra veckan kunde man göra ett klipp på Myrorna i Västerås. Eller det var i alla fall som de framställde det. 
 
Man kunde köpa en lampa för 1200kr. Inte vilken lampa som helst, utan en som har "uppskattat pris på Tradera 1500-2000kr". Så på myrorna fick man den för 300kr billigare än lägsta pris på tradera. Det var ju toppen! Det är ju toppen, för jag tror inte de sålt den än. 
 
När när jag kom hem sökte jag lite på tradera efter sagda lampa, konstigt, jag hittade den inte... Där fanns mängder med bumling-lampor, men det kan ju inte vara bumlingen de syftat på? För lampan på Myrorna är definitivt ingen bumling, det kan ju varenda kotte se! 
 
Men, kanske är det något jag missat? Vad säger ni kära läsare? Är detta en designerlampa som jag borde slå till på?
 
 
Det er här med att loppisar och second hand har börjat använda Tradera som nått facit för vad saker är "värda" har blivit helt galet. Värdet handlar mer om tillgång och efterfrågan vid det specifika tillfället. Känns väldigt förvrängt att den lilla lokala loppisen som får sina varor till skänks jämför sig med Sveriges dyraste andrahandsmarknad. När de dessutom jämför äpplen och päron så blir det ännu mer snedvridet!
 
bättre lycka nästa gång med googlandet och traderasökandet Myrstackarna! 
 
over and out! 

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Väl rutet, kunde inte sagt det bättre själv!

Svar: Mutter...mutter, morr. GRRR!
Anna Sandberg

2014-05-20 @ 11:18:18
URL: http://elundkvist.wordpress.com
Postat av: Loppisulla

Håller med. På tiden att fler reagerar.

Svar: Ja, jag blir tokig!
Anna Sandberg

2014-05-20 @ 20:59:50
Postat av: Anonym

Ha ha klart underhållande men också synd om dom stackars kunder som går på det.
Nej Tradera, Ebay och dom andra salusidorna ska INTE användas som referens till pris speciellt inte på välgörenhetsaffärer och second hand butiker där ett fynd ska vara just ett fynd.

Svar: Ja, det är på gott och ont som säljsidorna på internat har ploppat upp. Jag kan gärna betala lite mer för fina varor i god kvalitet, men när det är trasigt och naggat eller helt enkelt helt fel som i detta fall så är det galet. De verkar inte se själva hur de beter sig. Att man sedan får en utskällning om man kommenterar det för personalen är nästan ännu värre!
Anna Sandberg

2014-05-22 @ 07:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0