Nytt och bytt

Lite nytt och bytt kom med hem från antikmässan. Sedan dess har det varit full rulle här hemma med ett sovrumsgolv som snart börjar närma sig klart, det är knappt att jag hunnit plocka upp allt fint som kom Med hem från mässan. Men nu är det dags att visa upp fynden och "fynden". 
 
Många byten hade samlats på hög här hemma och nu fick jag bort mina prylar och fick in ett gäng nya. 
 
Jag låter bilderna tala. 
 
 
Så klart måste jag ju kommentera några av prylarna lite extra.
Den lilla Mimosa-vasen av Ingrid Atterberg för Upsala Ekeby köpte jag utanför Linköping via nätet och Gestaltningstanten skötte leveransen åt mig. Det stod i annonsen att det var en liten vas, även måttet stod angivet, men ändå blev jag lite förvånad när jag fick den i min hand! Så liten! Gillas!
 
En ishink i vitt i serien Colora av Sven Palmqvist för Orrefors kunde jag inte låta bli att köpa när den ändå hade ett okej pris. De vita är ganska ovanliga. Den har samma form och storlek som ishinken i Fuga, men handtaget på Colora är lite mer stilrent.
 
 
En serie av Mari Simulsson kompletterades ytterligare genom ett byte och ett köp. Vasen fick jag från Porslinsbloggen och det lilla ljusa fatet köptes på mässan.
 
De nya Aladin-lyktorna (här utan vekeshållare) av Anne Nilsson för Höganäs har lite ovanlig dekor. De två minsta köptes av bloggarna bakom Ljuva 50-tal och av Fynd eller ej på mässan och den största fyndade jag på loppis för en tid sedan.
 
Under avdelningen svart och vitt så finns också ett nyförvärv, även den ett byte från Porslinsbloggen. Den nya vasen är den höga i svart och vitt som har sin kompis främst i bilden. Troligen tyska vaser.
 
På röda hyllan smög det in en blå vas som jag fick av Femtiotalsjakten. Den har sin lillebror i rött framför, även dessa är troligtvis tyska vaser.
 
Bästa Mangania hade lagt undan Pricken och Terry till mig! Märta Willborg för Gefle. Ett par som inte fick skiljas. Frågan är nu hur jag gör med den Prick som redan stod hemma i hyllan. Det kanske helt enkelt får bli en trio.
 
Mycket gott på mässan. Bra grejer och bra folk! Tack, både till er som jag nämt och till er som jag glömt att nämna. Ni är guld! Även Form55, Porslinan och Allt det gamla goda hade godbitar med till mig.
 
Over and out!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0