I mitt drömkök

.... finns blå skåp och gammalt porslin.
 
Och tack vare det så fick jag vara med i tidningen. Idag var jag med i Västmanlands läns tidining, VLT. Prydde omslaget till och med! Här från Bostadsbilagan:
 
Kul att de intresserar sig oss nördar (tänkte vara diplomatisk och skriva att de har bred variation och att de visar alla typer av lägenhet och smaker, vilket de också gör. Men det är mest kul när det handlar om det gamla gulnande och formgivna från 50- och 60-talet.)
 
 
 
 
"Kom med här, kika i det här skåpet också så ska ni få se vilka fina prylar jag har."
 
För dig som vill kolla in det på nätet istället så kan man följa länken, där kan man läsa texten! Det finns också några fler bilder från mitt enkla käll. Här kommer texten lite mer lättläst:
 
Hon som skrev heter Helena Bergenhamn och fotografen heter Rune.
 
Over and out!

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken fint reportage! och vilken fantastiskt fint kök du har! Önskar mig också ett platsbyggt originalkök från 50-talet. Men det blir svårt i vårat 70-talshus ;)
Kram!

Svar: Ja, ett platsbyggt 50-talskök lär ju bli svårt, men det går säkert att köpa ett och sätta in. Alternativt att vi bygger ett eget platsbyggt kök i 50-talsmodell. :)
Tack för de fina komplimangerna! Det känns bra att redan ha drömköket!
Anna Sandberg

2014-03-14 @ 07:32:30
URL: http://ljuva50tal.blogspot.se
Postat av: Flak

Vilket kultkök TACK för att du räddade detta kök för alla river ut dessa godingar och ersätter allt med svart..vitt eller grått...
Ett härligt kök fyllt av charm och stilfullhet.

Grattis till ett kanonreportage och ditt kök skulle verkligen k-märkas..jag menar bara diskhon gör ju att vi nostalgiker får extra pulsslag.

Svar: Haha... tack för de fina komplimangerna! Jag tycker verkligen att jag har drömköket! Det är så funktionellt på alla sätt. bara det faktum att man kan öppna luckorna utan att behöva riskera att dänga dem i huvudet på den som står och diskar. Perfekt!
Och skåp som går ända upp i taket som sväljer enormt mycket saker. Bra för en prylsamlare som jag. Bävar inför den dag då jag eventuellt måste lämna denna pärla. Tänk om de vill göra om köket??? Ve och fasa!
Anna Sandberg

2014-03-14 @ 08:27:48
Postat av: Åsa

Hej!
Otroligt roligt att få läsa om min gamla lägenhet.
Fantastiskt kul att köket är bevarat sen jag renoverade det.

Ha en bra dag!

Svar: Hej!Det var kul att höra! När bodde du i 69:an?
Anna
Anna Sandberg

2014-03-14 @ 13:46:12
Postat av: Åsa

Jag bodde där fram till 2001.
Mina föräldrar köpte lägenheten 1989.

Svar: Härligt att höra, skönt att du/ni inte rev ut köket, det är värt att bevara. :)
Anna Sandberg

2014-03-14 @ 18:03:52
Postat av: Gila

Jättefint repotage!

Svar: Tack Gila, du får komma på besök snart!
Anna Sandberg

2014-03-15 @ 19:00:55
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Tant Emma

Underbart reportage. Vilket tjusigt kök!

Svar: Väldigt gammalt och underbart!
Anna Sandberg

2014-03-16 @ 08:30:17
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Postat av: Åsa

Att riva ut köket fanns inte. Jag renoverade ju det istället. Så jag är den som ska vara tacksam att luckorna är bevarade. Gillar fortfarande den blå färgen och trädelarna.

Svar: :)
Och tack vare det så kan jag njuta av 50-talets kvalitet än idag.
Anna Sandberg

2014-03-20 @ 22:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0