En halv eskimå

Inte så illa som det låter... De senaste söndagskvällarna har jag och mannen ägnat oss åt bassängträning med halvkajakerna. Klubben ordnar träningar under våren där vi lär oss kamraträddning, självräddning och roll (eskimåsväng).
 
 
Vi plockar upp våra kajaker och nere vid kanothuset, kör dem till badhuset och sjösätter i bassängen. Ett himla kånkande och fraktande men det är det värt. Att kunna rädda sig själv eller kompisen om man välter ute till sjöss är ovärderligt. Det är dessutom ganska kul träning.
 
 
I söndags testade jag att rolla för första gången, jag svalde halva bassängen i mina försök att ta mig upp på rätt köl igen. Nu är jag expert. I alla fall på fen första halvan av exkimåsvängen. Nästa gång fixar jag kanske den andra halvan också...
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0