Paushund

Några små loppor blev det i tisdags. Det var ganska öde på loppisarna med höga priser och skadade föremål. 
 
En lila ISI-vas från Gullaskruf i perfekt skick fick jag ändå tag i. För en gångs skull tänker jag behålla den för eget bruk, de tidigare jag hittat har flyttat till Porslinsbloggen-Benny eller Mangania-Erica. Men eftersom de redan har denna  modell sparar jag den och tänker använda den. 
 
Även en emaljerad form som passar med min emaljerade gjutjärnsgryta och ett Iittala Festivo champangeglas fick följa med hem. 
 
Den lilla omärkta hunden för 8kr tyckte jag var söt och jag gillade glasyren på den. Fick också hamna i kundkorgen. 
 
I söndags prickade jag in en bakluckeloppis i Västerås. Ganska fyndfattigt även där. Men med lite tur så lyckades jag fixa ett lock till min gefyr-karott som tidigare varit utan lock. Säljaren hade tappat karotten i backen och bara locket hade klarat sig, resultatet blev en komplett karott för mig. Vad för det sedan att locket är blått och karotten gul? Inget alls. 

En liten retroduk följde också ned hem. 


Nu drar jag och morsan ut på en liten loppisturné, kul ska det bli! 

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0