Nytt med från Täby

En hel drös med grejer följde med hem från Täby i lördags. Dock var det inte många prylar som inhandlades på själva loppisen. Många byten med bloggarvännerna och några leveranser på tidigare köp. 
 
Inte mindre än sju delar från Upsala Ekeby kom med hem. De två lejonen av Göran Andersson bytte jag till mig för igelkottar och björnar av Mangania. Det blå fatet av Simmulson fyndades på loppisen. Palma-skålen har Hjördis Oldfors formgivit och det köpte jag av Tid & Rum. Pil, Maj och City köptes av en samlare i Malmö och har via Allt det gamla goda-Stina på sina omvägar äntligen landat i Västerås. 
 

Sex stycken kryddburkar köptes tidigare i våras från Tid & Rum och levererades av mellanhanden Mangania på loppisen. 
 

En udda kompott med okänd isbjörn, ett grönt stenägg, en lockask från Tyskland och en tekopp med fat i Gefles Spartaservis. Lockasken bytte jag till mig från Porslinsbloggen och koppen byttes med Kaksmulankarin. 
 

Från Mangania kom än det ena, än det andra. Här det stora fatet i Ax av Berit Ternell för Gefle. 
 

Efter lite prutande fick dessa följa med, Porslinan hade sorterat ut dessa ur sina samlingar. 
 

Jag fick även en bok inslagen i tidningspapper av Femtiotalsjakten. Boken Anna-Lisas antik är nått för dig som gillar retro. Passa på att läsa den nu, uppföljaren kommer i augusti. 
 
En väldigt lyckad loppisdag. Hoppas på repris nästa år. 
 
Over and out! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0