Borås gav några fynd

Söndag och dags att åka hemåt igen. På hemvägen gjorde vi några stopp och vi besökte bland annat två loppisar/butiker i Borås. 
 
Jag hade fått nys som att det var kvalitetsloppis på Göta antik och design i Borås. Vi anlände något tidigt men de hade redan öppnat (eller om de öppnade eftersom vi kom). På plats fanns Katarina som jag är bekant med sedan tidigare. Vi småpratade lite och jag och mamma började kika på de fina sakerna som fanns. Ganska snabbt blev korgen full!
 
 
 
 


Och inte nog ned det! Vi hade ett helt hus kvar att kolla igenom. Där fanns väldigt mycket fint, en välförsedd retrobutik. Där inne var det lite dyrare men allt var läckert uppställt och rummen fint inredda. Allt höll hög klass, såg inget som var skadat. 
 
   


När vi åter var ute så hade även Henrik kommit dit, även han en bekanting från retrovälden. Ytterligare lite småprat och titt på loppisborden. Jag lyckades dock hålla mig ifrån att köpa mer saker även om jag nog skulle kunnat plocka på mig minst lika mycket till! 
 
Det finaste fyndet hittades inomhus. En fin Atterbergvas som jag tidigare inte sett någonstans. Enkel men riktigt läckert. 
 
Tur att vi hittade en del på Göta, i Frufällan var det stendött, ingenting köpte jag. Mamma hittade en vas från Drejargruppen. 
 
På hemvägen käkade vi lunch på Ostrian i Falköping. Det kan rekommenderas, de hade bland annat ostbuffé med massa ost och tillbehör. 
 
Vi tog en geocache i Askersund i deras fina hamn och en glass passade vi på att unna oss. Är det semester så är det, även om det baravär en minisemester. 
 
Over and out! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0