Trotsade loppisförbudet

Förra helgen var det träff med tjocka släkten på mannens sida. Vi bodde hela helgen på Moskogens konferens i Leksand. Jag hade väl gått med på att inte besöka några loppisar under lördagen utan bara umgås och ha trevligt (hur man nu gör det utan loppisbesök?!)
 
Det började bra med att vi åkte förbi en loppis där de hade en Lars Norrman i skyltfönstret... Sucka. Ville så gärna gå in! Istället fick jag visa mina medelmåttiga kunskaper i den ädla sporten minigolf. 
 
Efter ett hett parti minigolf så åkte vi in till Leksands centrum där vi käkade lunch och kollade på kyrkbåtsrodden. Klockan 15 skulle vi samlas för lite lekar och tävlingar. Så jag passade på att dra med mig mannen på en promenad tillbaka till Moskogen, jag hade dock en baktanke. En liten skylt invid vägkanten hade tidigare fångat mitt öga. Loppis! Och eftersom vi inte hade någon gemensam aktivitet just då så fick jag besöka denna loppis. Hurra! Trotsade loppisförbudet! 
 
Ett stort tält i en trädgård med fina prylar. Häll mig dock från mycket men köpte ett fat av Simmulson. Rejält stort och väldigt läcker form. 
 
 
Resten av dagen avlöpte enligt plan. Givetvis vann mitt lag tävlingen mycket tack vare mitt intresse för ordlekar och mina scouterfarenheter. Fick in mina kamrater på scouttänket väldigt snabbt. Allt som inte är uttryckligen förbjudet är tillåtet. 
 
Söndagen blev en långlat förmiddag och därefter började loppisrejset och geocachingrejset. Varannan loppis och varannan geocache typ. 
 
Köpte lite smått och gott men valde noga och köpte inte allt jag såg. Bästa fyndet blev i insjön hos en dam i den gamla metallverkstaden. En ny del till min samling av en Simmulsonserie. 
 

Hittade också en karaff i Signe Persson Melins kvadratserie och två kulinar kryddburkar. En lyckad loppisrunda med andra ord! 
 
 
Over and out! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Avundsjuk till tusen !!!!!!

Svar: Ojoj, ja, så kan det gå! På vad?
Anna Sandberg

2014-07-10 @ 16:42:59
Postat av: gila

Ha ha..ha...loppisförbud....känner igen mig...

Svar: Jo, när det är självpåtaget är det väl okej... Var inte alls bitter i lördags. Och den där norrman som hängde i fönstret. Tur att jag senare fick titta på den och konstatera att jag nog ändå inte hade köpt den pga ganska högt pris...
Anna Sandberg

2014-07-10 @ 22:14:51
URL: http://gilasgrotta.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0