Vit Paprika efterlyses

Sökes - distansförhållade
(ej för köp utan bara för kartläggning)
Helglaserad i vit glasyr söker själsfrände i liknande modell. Umgås gärna med kompisarna i serierna Negro, Paprika, Pepita och Corso. Känner sig lite utanför och annorlunda i det brunvita sällskapet. 
 
Vem är då denne ensamme själ? Jo, min helvita Paprika så klart. 
 
Tidigare har jag aldrig sett denna vackra skapelse i verkligheten. När den dök upp på auktion här i stan och när dessutom bilden och beskrivningen i katalogen var tämligen undermålig så fick jag chansen att köpa vasen till ett acceptabelt pris och nu undrar jag om det finns fler! 
 
Den har en kompis som bor i Uppsala. Min bloggarkollega Jessica med bloggen Retrolyckan har nämligen en precis likadan vas som min. Den har jag endast sett på bild (även om jag önskar att jag kunde få en titt i verkligheten). 
 
Helglaserade Paprikavaser efterlyses!
(OBS, inte för att vi vill köpa utan för att se hur många som finns och var de finns)
 
Till vänster är min Paprika och till höger är Retrolyckans Paprika.
 
Så nu gör vi gemensam sak och efterlyser fler av dessa vackra vaser! Sprid gärna ordet! På era bloggar, i ert instragramflöde, på Facebook. (Bilder kan lånas av oss så länge ni uppger oss som fotografer.) Hittar ni en vit Paprika, fota den och skicka bilden till oss, berätta var bilden är tagen och vem som äger vasen. Vi vill kartlägga alla vita Paprikavaser. Finns det helglaserade Paprika i andra färger?
 
Kontakta oss genom att lägga kommentar i bloggen så hör vi av oss alternativt så kan ni e-posta på: 
[email protected]
[email protected] 
 
Vi finns också på instagram:
@retroluxanna och @retrolyckan
 
Snälla, hjälp oss sprida ordet! Det här blir kul! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: DeBeer/Manganiatokan/Erica

Håller gluggarna öppna och spanar noga.....

Svar: Det är bra! Vi är så nyfikna både jag och Retrolyckan. Det borde ju finnas någon mer vit paprika kan jag tycka. Verkar ju underligt om dessa är de enda två som finns.
Anna Sandberg

Postat av: Jessica

Håller tummarna för fler släktingar och kanske ny information....

Svar: Ja! Hoppas det dyker upp ett par stycken så kanske vi kan klura ut nått bra om den. Men det känns ju nästan som ett misstag. Tappad i glasyrhinken!
Anna Sandberg

2014-07-01 @ 19:47:03
URL: http://retrolyckan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0