Nu är valpen hemma

Förra helgen fick jag hjälp att frakta hem min fina Volvovalp från stugan i Grytgöl. 
 
 
Detta fordon från 60-talet var tidigare målad i gråblått under Vattenfalls flagg. Den har fungerat som arbetsfordon i kraftledningsgator. Nu är den i stället målad i rött och gult i bästa Volvofärger precis som på andra gamla Volvomaskiner och traktorer. 
 
 


Både det yttre och det inre har pappat fixat till, från att plocka ner hela fordonet i bitar för att byta underrede till detaljer som invändig träpanel. 

Inredningen har min käre far ordnat med både soffor och matbord som enkelt byggs om till en bred säng. Kaffebryggare och heltäckningsmatta är givet. Tyvärr finns far min inte längre i livet och glädjande nog så tyckte mamma att valpen skulle bli min. 
 
Vänner från Köpings Scoutkår hjälpte mig att ordna med lastbil och transport till Köping där den nu har fått lite kärlek och omvårdnad. Nu är det tydligen bara besiktning som saknas. Jag måste genast ta tag i det pappersfix som krävs innan besiktning. 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan blir det åka av! Tack Sören och Daniel för hjälpen!

Kommentarer
Postat av: Örjan

Otroligt fin Valp du har. Hoppas att besiktningen och pappersexsercisen går bra

Svar: Tack snälla för berömmet. Måste nog övningsköra lite nu också.
Anna Sandberg

2014-07-07 @ 16:43:44
Postat av: Flak

Nu fick jag abstinens..Valpsjukan sitter djupt rotad för jag hade en 63:a kapellvalp, besiktningen går som en dans ska du se för det ser riktigt fin ut.

Svar: Ja, jag är så glad att den äntligen rullar igen. Den har i princip stått sedan pappa gick bort 2006. Denna är från 1962.
Anna Sandberg

2014-07-07 @ 21:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0