Att komplettera den kompletta samlingen

Corso är min absoluta favorit i Ingrid Atterbergs hela produktion. jag föll pladak för den fina dekoren i glassig glasyr mot det bruna godset. När jag äntligen fick hem fatet som är 16x16 cm (jo... ett helt fat alltså) så trodde jag att samlingen var komplett.
 
Jag hade fel.
 
Tur för mig att jag höll mina ögon öppna, ständigt spanade efter fynd och nya delar till mina andra Upsala Ekeby-serier. Där var de plötsligt. Tre fat av den minsta storleken i annorlunda glasyr. Helglaserade i lila, ljusgrön och mörkgrön. Tidigare har jag ett gäng med mörkt grå som står i ett teak-ställ, så jag visst att det fanns lite annorlunda dekorer. Jag har dessutom ett fat utan färglada rutor. Men detta var något helt annat. Jag visste genast att jag nog skulle bli lite ledsen om någon annan vann denna nätauktionen...
 
Edit: Tydligen hade jag också missat att jag saknar en av vaserna i serien också, då har jag mer att spana efter!
 
Jag ställde påminnelser i telefonen och var beredd att ge en del för faten. Tänkte att de nog kunde dra iväg i pris eftersom de är ganska ovanliga. Min oro var obefogad. Två veckor senare hade jag fått hem faten för under hundralappen. Glädjen är total!
 
 
Over and out!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: LoppisListan

Oj, hur många färger finns det? Vi har ett blått fat.

Svar: Wow! Jag vill väldigt gärna se en bild. Det skulle vara fabulöst om du kunde skicka en bild till mig! Nu har jag tydligen ytterligare något att komplettera den kompletta samlingen med!
Anna Sandberg

2014-01-21 @ 13:33:31
URL: http://loppislistan.blogspot.se/
Postat av: LoppisListan

Nu har jag mejlat en bild!

Svar: :)
Anna Sandberg

2014-01-21 @ 19:11:06
URL: http://loppislistan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0