Lucka 8 - Retrobloggarnas julkalender

Ann-Charlotte har bloggen Teak och orkidéer och tar oss med tillbaka till 60- och 70-talsjularna.
 
Vi får följa med på en tidsresa tillbaka till 1968, 1969 och 1971, gulnade fotografier.... Som utstrålar en sådan charm! Ett bord, en servis och några backelitbestick som på ett eller ett annat sätt följt Ann-Charlotte till vuxen ålder med ett brinnande retrointresse. Ett retrointresse där glas, keramik och porslin har en stor plats. Största samlingen är figurer av Tore Borg, Ann-Charlotte har en stor samling av djur, landskapsfigurer och filurer. Jag själv har bidragit till hennes samling utan att riktigt veta om det eftersom hon köpte en vindögd ekorre av mig på nätauktion. När jag skrollar igenom bloggen ser jag att vi verkar ha ett gemensamt intresse för Upsala Ekeby-keramik. Ta en titt hos Teak och orkidéer vet jag!
 
Lucka 8 - Teak och orkidéer
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0