Gott slut på loppisåret 2014

Lite skralt blev just själva slutet. I förrgår knåpade jag på ett inlägg. Långt och bra blev det och när jag skulle publicera hela alltihopet så försvann det. Jag grät en skvätt och struntade sedan i det. 
 
Jag skrev i alla fall om hur mina två sista "loppisdagar" för 2014 var. Ni får en sammanfattning nu istället för mitt långa och braiga inlägg. 
 
Lördag 
- äntligen vanlig dag igen! 
- loppisrunda! 
- allt var stängt. 
- utom Brödet och fiskarna. 
- futtigt med fynd. 
- köpte rundstickor och Jani lampfot. 
- hoppet ställdes till retrobutiken Gavel 25. 
- spisa god formgivning och utvalda finheter. 
- trevligt tugg med en av ägarna och fick kaffe. 
- köpte tre Arabiakoppar och två mässingsljusstakar. 
- avslutning av dagen i Skultuna. Mysigt! 
 
 
 
 
Söndag - Auktion 
- mycket fint. 
- lång väntan. 
- nästan allt av intresse blev för dyrt. 
- köpte istället sånt jag inte visste att jag behövde. 
- två förpackningar smala ljus, en skärbräda med tupp från Syco och en korg för mitt handarbete. 
- lade bud på fin PH-lampa. Blev hyfsat pris men för dyrt för mig. 
- auktionsförättaren namedroppar formgivare; "koka blå av Marianne Westman". *Fniss 
- sammanfattat en bra dag trots fyndbrist. 
 
 
 
Tänk vad året gått fort! En tillbakablick på 2014 kommer nog dyka upp på bloggen inom en framtid (snar eller längre, det får vi se). 
 
Gott nytt loppisår 2015! 

Kommentarer
Postat av: Gila

Gott nytt loppisår och på återseende på antikmässan, om inte förr!

Svar: Tack detsamma bästa Gila! Ja, hoppas vi ses snart!
Anna Sandberg

2015-01-01 @ 20:45:36
URL: http://gilasgrotta.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0