DUST 2014

Återigen har ett rövarting ägt rum. Ramunder, Skaga, Ura Kaipa, Ursamin och Junker Jägare samlade sitt folk på Tingvallen vid kanten av sjön Trehörningen i Tiveden. 
 
 
 
1600 scouter från Boden i norr och Lessebo i söder samlades för det elfte DUST-lägret. Västmanlands, Örebros, Värmlands, Dalarnas och Södermanlands scoutdistrikt bjöd in till scoutläger. Ett scoutläger med tradition, 1970 hölls det första lägret och med fyra års mellanrum kallar Ramunder Rövare till ting. 
 

 
 
 
En veckas scoutliv uppblandat med scoutaktiviteter så som hantverk, klättring, vandring, äventyr, sång, marknad och festligheter. Jag och Kicki agerade lägerjournalister och skrev för lägertidningen Ramunders Utsända. På det sättet fick vi se stora delar av lägret och dess aktiviteter. 
 
Med på lägret fanns mina spårarscouter. Här är Emil och Oskar under märkesutdelningen.
 
Efter den årliga ljusceremonin packades lägret ihop. Lägerängarna gapade tomma och när vi lämnade det nästintill tomma lägerområdet bakom oss var det med vemod. En förhoppning om att de kommande fyra åren går snabbt. 
 
 
 
Detta var mitt sjätte DUST-läger sedan jag började som en liten juniorscout. Hoppas att sviten inte kommer brytas på lång, lång tid. Nästa DUST får jag den efterlängtade "DUST-stickan", en förtjänst som man får om man varit funktionär i fyra gånger på DUST.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0