Fint som fick stå kvar

Jag har väl insett att man inte kan köpa allt man tycker är fint. Det blir ohållbart. Fungerar icke. Men eftersom man nu mer alltid har telefonen med sig så kan ni ändå få se en del fina saker.
 
Här är lite grejer som jag lämnat kvar på loppisbord och second hand-butiker.
 
Den fina vasen i mörkblått glas, känns finsk. Någon där ute som vet kanske? Den fick stå kvar eftersom den kostade 100 kronor och det tyckte jag inte att den var värd. Fanns på Bra och begagnat i Örebro.
 
Skönt att äntligen få bevis på att lövburkarna och vaserna är från Syco och formgivaren Siv Jakob. Ett gäng på tre delar fick stå kvar på Eskilstuna flygfält, tror de begärde ca 400-500 kronor för alla tre delar. Nej, där slog snålbromen till.
 
En vas, eller nog snarare en kapad karaff från Gullaskrufs serie ISI. Eftersom jag inte samlar på serien så tyckte jag någon annan kunde få chansen, 45 kronor kostade den på Myrorna i Västerås.
 
På Myrorna i Västerås fanns även denna läckra serie från Rörstrand. Frestelsen var stor, men udda porslin som jag bara ställer i skåpet... Lika bra att låta bli. 25 kronor delen, såskannan lite dyrare...
 
Den här snyggingen kom från Gabriel. Fanns på Myrorna i Västerås. 65 kronor tyckte jag nog var för högt pris. Dock känns den lite ovanligare än de flesta andra saker från Gabriel jag sett tidigare.
 
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Tilin

Rörstrandservisen var snygg. Synd att den inte matchar nåt av mitt egna, annars hade jag kanske tagit en sväng förbi Västerås :)

Svar: Jo, den är läcker! Hade nog köpt den om den passat in och blivit använd. Jag gillar inte att ha en massa saker som bara står och ingen får glädje av dem. Nu har jag inte sett den på Myrorna de senaste gångerna, antagligen har servisdelarna fått ett kärleksfullt hem vid det här laget.
Anna Sandberg

2013-09-22 @ 21:23:32
URL: http://tilin.se
Postat av: Eleonore

Jag köpte delar ur den där Rörstrandsservisen, Ruta. Två djuptallrikar och ett ugnsfat, har använt dem en del redan :)

Svar: Då var det kanske synd att jag inte köpte den, det är ju alltid kul att kunna bidra till komplettering av servisdelar åt andra. Men som sagt, man kan ju inte köpa allt snyggt. Men nästa gång jag hittar "ruta" ska jag tänka på dig.
Anna Sandberg

2013-09-22 @ 23:03:59
URL: http://elundkvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0