Fint som fick följa med hem

Jag kan ju inte neka att en del har fått följa med hem under den här perioden också. Här kommer ett axplock som jag tydligen dokumenterat med mobilen.
 
En tursam loppisrunda i slutet av augusti gav utdelning. En fin flamskvävnad med motiv med sjömän, en Kilta kanna från Arabia, en UE,skål i serien Kaskad, två textilstuvar, en liten ISI-vas och ett gäng klossar med bokstäver. Minns inte exakt vad jag betalade men det är nog strax under 200 kronor.

Textilen med vita blommor mot blå bakgrund, är den ny eller gammal? Vet du? Nytt eller gammalt?
 
Vad kan det vara för ålder på detta mönster? Ni tygkunniga där ute, vad vet ni om tyget? 60-tal? 
 
Närbild på explosionen i Kaskad av Mari Simmulson för Upsala Ekeby. En 50-lapp tyckte jag var okej, trots en liten kantnagg.
 
De fina kräftlyktorna blev mina för totalt 10 kronor. Känns inte riktigt säkra att använda, det finns hållare för stearinljus i dem. Tror inte att jag ska använda dem på det sättet...
 
Två kryddburkar köpte jag till mamma i Kungsör för en nätt liten slant, de har redan flyttat in i mammas samling.

I slutet av augusti var det åter dags för Ansgarskyrkans årliga loppis. Sedan förra året hade jag förberett mig noga, Jag hade ordnat med ett papper för att få kvitton på alla köp, förra året blev jag anklagad för stöld. Som tur var hade de ändrat sitt betalningssystem, EN kassa istället för tio förvirrade pensionärer som gick runt och tog betalt.
Sandbergskan VS Tanterna...

Detta fick hänga på hem till Krumeluren. Allt utom UE-vasen Sagina och smörasken köptes på Ansgarsloppisen, dessutom fick jag med mig fyra fina tidskriftssamlare med mig hem. Saginan ropades in på Tradera och smörasken köptes på Myrorna.
 
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Ja, de där klossarna med bokstäver minns jag väl. Roligt fynd!

Svar: Jag gillar dem skarpt, men egentligen har jag ingen riktig användning för dem, kanske när och om jag får någon liten illbatting.
Anna Sandberg

2013-09-25 @ 20:05:43
URL: http://365dagarloppis.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0