30 år i 30-tal

Min kära vän Malin har fyllt 30 år. Detta firades med pompa och ståt i Linköping för några veckor sedan. Malin är liksom jag en retrofantast. Hon är dock mer insnöad på 20- och 30-tal medan jag är mer av en 50-talare.
 
Temat för Malins fest var givet. Självklart skulle det vara ett riktigt 30-talskalas. Passade för en 30-åring. Framåt eftermiddagen började vi fixa iordning oss inför festen. Det lockades hår och arrangerades blommor. Festen hölls på Åbacka café som kvällen till ära hade dekorerats i sann 30-talsanda. Fabulöst. Även gästerna hade tidsenlig klädsel så långt det gick. Jag och sällskapet blev beskådade när vi gick genom Linköping, en bilist höll nästan på att köra upp på trotroaren i sin iver att applådera oss.
 
Kvällen till ära hade jag tagit med en blomsteruppsättning "från 30-talet", blommor från mammas trädgård och en Gabrielskål med ett blomblock från Ekeby. Självklart skulle Malin ha en sådan uppsättning, undrar om hennes katter tycker den är lika rolig?
 
Vi började med att äta, sedan åt vi lite till...
 
...och ytterligare lite.
Själv hade jag turen att få jubilaren till bords. Hurra!

 
Efter maten stod det härliga lekar på programmet, man kunde få kasta hästskor, gå tipspromenad, fotograferas som Charlie Chaplin och ta lotter i tombolan.
 Malin blev plötsligt Charlie Chaplin
 
Efterrätten med sju sorters kakor och tårta intogs inomhus. Den sköna augustikvällen övergick mot natt och det blev kyligt ute.
Det blev lite trångt i det lilla cafét men det fanns gott och hjärterum.
 
Kände mer och mer att Malin skulle passa där mer permanet. Caféinnehavare fröken Forsling Parborg skulle vara något det.

Efter fikat återvände vi till 2013 igen, när vi lämnade caféet och fortsatte in till centrum för lite holabalu.
 
Självporträtt. Sandbergskan i... blandade årtionden.
 
Over and out!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0