Krax

Livet är intensivt. Och tur är väl det. Idag smet jag in på en loppis eftersom loppisabstinensen var stor. En hel vecka (okej... nästan i alla fall) utan ett enda loppisbesök, hu! Jag gick egentligen dit för att lämna tillbaka en elljusstake som inte fungerade, men jag visste ju med mig att det inte skulle gå att motstå att ta en vända och kolla in utbudet. Jag fick tillbaka pengarna för ljusstaken utan knussel. Bra! Skönt att personalen för en gångs skull litar på kunden.
 
Jag lämnade butiken 160 kr fattigare, bästa köpet var nog fem Reijmyreglas i färgat glas. Kan det vara Samba serien heter. Blandar ihop storlekarna, Samba, Mambo, Rio, Raspa.....Rambo. Nja, inte det sista kanske. Jag tror att det är den minsta storleken, lite oklart ändå... Det kan dessutom vara glas från finska Nuttajärvi jag hittat.
 
 
Med i påsen från dagens loppisbesök följde också ett gäng julgranskulor i form av kottar, fyra "fejk" pärlanlyktor, en tysk burk med katter på, ljugransljus och en Rörstranslykta. 
 
Jag skulle ju rensa ju! Men jag kände mig modig när jag ställde tillbaka en liten kanna i grönt glas. Gissar att Porslinan kanske börjat gnissla tänder... Hon som samlar på grönt funkisglas. 
 
Under veckan som gått har min nya kompis Krax sällskapat med mig och tröstat mig i bristen på loppisbesök. Jag hittade honom på Myrorna där han stod och såg fundersam ut i en hylla.
 
Klart att han fick följa med hem!
 
Over and out!

 

Kommentarer
Postat av: DeBeer/Manganiatokan/Erica

Om det finns ett blågrönt glas med en sida på 8cm (Mambo) så är jag intresserad :-)

Svar: Nix, dessa är mycket mindre Manganiatokan. Tyvärr... :)
Anna Sandberg

Postat av: Tant Emma

Åh vilka fynd! Om du vill göra dig av med kattburken så hojta till. Den var ursöt och väldigt Tantemmig :)

Svar: Kan väl tänkas, den finns kanske snart på ett försäljningsställe nära dig...
Anna Sandberg

2013-11-17 @ 10:33:57
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Postat av: Re-dizain

Härliga fynd!

2013-11-20 @ 12:00:15
URL: http://re-dizain.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0