Så kom Ture hem

Äntligen är han hemma. Tänkar-Ture.
Han löstes ut från Stadsmissionen med en hög lösensumma. Vi lyckades dock komma till en förlikning.
 
Ända sedan loppisen i ABB Arena har jag gått och tittat på honom, en förälskelse som inte ville släppa. Men pengarna... var han vär det? Nej, inte riktigt.
 
På prislappen stod det 800 kronor. Det tyckte jag allt var i högsta laget.
 
Igår när jag besökte Stadsmissionen så tog jag mod till mig och frågade. Man kan ju inte få annat än ett nej. Mina förhoppningar var inte så höga eftersom de inte direkt brukar pruta. På Stadsmissionen brukar de dock sänka priset på varor som inte blir sålda.
 
Det visade sig att de faktiskt pratat om just denna figurin. Jo, om jag kunde komma tillbaka imorgon så kunde hon prata med sin kollega för att fastställa om en sänkning blir aktuell... Okej, tänkte jag, då får jag väl komma tillbaka imorgon...
 
- Men vänta, jag kan ringa henne nu om du vill? sa hon. Har du tid att stanna kvar i fem minuter?
 
Gissa tre gånger.... Klart jag väntade.
 
De kom fram till att en sänkning med 200 kronor var en bra början och jag tvekade inte. Slog till och löste ut Ture med en lösensumma på 600 kronor. Egentligen hade jag satt en gräns vid 500 kronor. Meeeen. Skit samma. Det gick ju en på Tradera för ca 900 kronor om man räknar in frakt så jag tyckte nog det var okej. Kanske inget fynd men nu finns Ture hemma i alla fall.
 
Over and out!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Förstår att du fastnade för Ture. Han ser klok ut.

Svar: Ja, det är han, värsta smarta killen.
Anna Sandberg

2013-05-16 @ 15:14:26
URL: http://teakochorkideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0