Beroendeframkallande

Trodde väl kanske inte det när jag köpte min första. Keramiktavlor? Vad är det egentligen? Skumt!
 
Men ack så snygga de är!
Många av dem i alla fall. Jag är selektiv i mina val.
 
 
Ändå har det blivit en hel drös. Väggplattor (som jag kallar dem)
Reliefer. Keramiktavlor. Keramikplattor. Kärt barn... 
 
Tittade in i mitt skåp där hemma idag. Plattorna väntar på att få komma upp på väggen när min renovering är klar. Jag räknade till 11 st som låg i skåpet, 12 med den nya som också hamnade där nu.
Dessutom finns det några som redan sitter på väggen och några som ligger på andra ställen.
 
 
Ja, jag erkänner, jag är beroende. Det blir så tydligt när man ser det så här:
 

På bilden finns (uppifrån och ner, från vänster till höger):
-Upsala Ekeby, Irma Yourstone, Blomma
-Upsala Ekeby, Ester Wallin, Fiskar
-Gustavdberg, Karin Björquist (?), Fåglar
-Upsala Ekeby, Irma Yourstone, Blomma
-Egen Ateljé, Irma Yourstone, Oidentifierad frukt :P
-Trolivtvis egen Ateljé, Irma Yourstone, Blomma
-Upsala Ekeby, Irma Yourstone, Blomma
-Upsala Ekeby, Irma Yourstone, Blomma (OBS upp och ner, med skaftet uppåt)
-Upsala Ekeby, Ester Wallin, Segelbåtar
-Jie, Oidentifierad frukt 
-Nittsjö, Thomas Hellström, 60-talsbrutta
-Jie, Oidentifierad frukt
 
Att jämföra äpplen och päron... Upsala Ekeby och Ester Wallin.
 
Fler fåglar, vet inte vem som formgivit. Hur många fåglar kan du se?
 
Lite naket! Osäker på ursprung.

Fyra fina firrar! Till vänster ser ni två Nittsjöare av Thomas Hellström och till höger en från Norrmans, Motala. Den nere till höger vet jag inte något om, den är inte svensk har jag för mig...
 
Sköna plattor!

Over and out!

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena Högberg

Ja, det är något visst med keramiktavlor, lite roligt också, för det är ju något som inte alls förekommer i modern inredning (vad jag vet i alla fall)så man slipper ha samma saker som alla andra på väggarna :) Jag har en del men fanns plats skulle det säkert finnas mer på väggarna. Snyggt med flera tillsammans också.

Svar: Ja, verkligen! Det finns ju olika typer av reliefer även nyproducerade. Men inget som jag skulle ens komma på tanken att sätta upp.
Anna Sandberg

2013-05-31 @ 13:59:53
Postat av: Allt det gamla goda

oj oj oj, vilken kavalkad. är inte så road personligen av keramiktavlor men det avklädda paret var ju roligt!

Svar: Egentligen trodde jag inte heller att det skulle roa mig... Om jag ska vara ärlig. Det började nog med blommorna från UE, Irma Yourstone. Men det är bara några vissa utvalda som funkar. Bara det bästa är gott nog.
Anna Sandberg

2013-06-01 @ 05:39:01
URL: http://alltdetgamlagoda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0