Veckan i bilder - vecka 12

Vecka 12 - Håll till godo

18/3-13
Efter hopp och studs på tjockis och fläskis kraschade jag hemma med huvudvärk och ledbrutenhet. Roligare än en bild på dagens middag blev det inte...
 
19/3-13
Idag gick jag förbi både Myrorna och Stadsmissionen utan att gå in. Än håller jag mitt löfte om tre loppisfria veckor. Tre dagar och ännu känns det stabilt. :P
 
20/3-13
Städa, städa, städa på scouterna. Utmanarlyan måste saneras. Duktiga utmanare skapade kaos innan renligheten kunde välkomnas.
 
21/3-13
Idag hade vi två urgulliga påskkärringar på besök på jobbet. De hjälpte till att fylla på påskäggen.
 
22/3-13
Nu lämnar vi denna skitdag och väntar med spänning på morgondagen när det går utför. En riktig skiddag blir det då.

23/3-13
Strålande vacker dag för skidor. Nu är jag helt mör. Har inte åkt skidor på 10-12 år... (Ja, jag har en vante i munnen)
 
24/3-13
Eftermiddagen ägnas åt att köa på Usports på konkursutförsäljning. Den timmeslånga kön blev aktuell att stå i när de låga Lundhagskängorna skådades. Win!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Elle

Du har nog valt en lämplig tid för din loppisfasta. Jag tycker att det är väldigt tunt med fynd för tillfället.
Idag var jag på både Brödet o Fiskarna och Läkarmissionen utan att köpa en enda pryl.

På Läkarmissionen var det som vanligt lång kö vid öppningstid, så hela affären var full av folk efter några minuter.
Jag sprank runt som en yr höna, för att se om det möjligtvis fanns något fint som ingen plockat direkt. Men nä. Så jag sneglade i folks korgar, för att se vad jag missat. Och inser att de flesta endast köper någon enstaka, slumpartad pryl. Vi vet ju varför. Idag såg jag en urna, som är totalt ute för tillfället och ganska prålig. Men den har sin charm. Tycker jag, som köpte en likadan på Helping Hand i Uppsala för kanske ett år sedan. Där betalade jag 75 kr, här kostade den 275. Inte heller köpte jag de gamla IKEA-skålarna i glas som de skulle ha 15 kr styck för- långt över vad de kostade som nya...

Svar: Jag förstår inte varför de envisas med ett sätta så höga priser. När de har halva priset måste ju omsättningen fördubblas på ett kick! De måste ju tjäna mer en 50%-lördag än de tjänar på en vanlig lördag?
Fastan går bra i övrigt. Har inte känt något riktigt sug efter loppis. Eller i söndags, när jag åkte förbi en skylt om en garage-loppis blev jag sugen på att stanna till eftersom det är på den typen av loppisar man kan fynda stort nu för tiden. Men jag höll mig i skinnet. Nu är det bara en dryg vecka kvar på loppisförbudet och det känns kanon!
Anna Sandberg

2013-03-27 @ 22:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0