Lugnt på loppisfronten

Det har varit lite lugnt med loppisfynd nu på några veckor. Det har blivit en del loppisbesök men inte så mycket shoppat.
 
I början av veckan fick jag in på Myrorna där jag faktiskt hittade en del fint. Bland annat hade jag tur med två föremål som var väldigt dåligt märkta från tillverkningen.

Lockskålen är märkt med Ekeby. Någonstans där under glasyren finns en stämpel. Fatet är formgivet av Ingrid Atterberg för Upsala Ekeby, även det mycket dåligt märkt.
 
Dock tycker jag att vet verkar kostigt att de inte "kände" att det var UE.Tycker att det skriker ut: Jag är ett UE-fat". Men vad vet väl jag? Ca 30 kr styck tror jag att jag betalade. Lockskålen känns lite mer anonym.
 
Nu har jag samlat en liten uppsättning äggkoppar. Två av de blå är nya. Även dessa köpta på myrorna för 15 kronor styck.
 
Ett inköp till mor min som samlar på och använder Stina från Gefle som vardagsporslin. Närmare 100 kronor för två delar men helt fria fram krackelering och nagg så det kunde det vara värt.
 
En liten samling i röda toner kommer från tre olika loppisbesök och tre olika loppisar. Längst bak har vi en vas av Anna-Lisa Thomsom för Ekeby som jag köpte på en bordsloppis för en Selma. Den höga, randiga vasen är en tysk vas som jag inte kunde motstå. Lite olikt mig att köpa en tysk... Den köptes på Läkarmissionen för 15 pix. Den lilla vasen långst fram var dyrast i detta gänget. Hela 30 kronor på Röda korset. Det är en Rörstrand och serien heter Bahia och formgavs av Carl-Harry Stålhane.
 
I helgen blir det en del loppande. Sedan har jag lovat mig själv att jag ska ta en liten fyndpaus. Jag ska inte besöka någon loppis förrän loppisen i ABB Arena om en knapp månad. Vi får väl se hur det går...
 
Over and out!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0