Ingen loppisabstinens

Så skönt, ingen loppisabstinens än så länge under de loppis-fria veckorna. Fick dessuton rapport från en Västerås-loppare som lämnade rapport från Läkarmissionen och Brödet och fiskarna. Inget intressant att lägga vantarna på.
 
I söndags åkte jag förbi en loppis-skylt om en garageloppis. Då kände jag mig lite sugen på att svänga av och besöka lopppisen men jag tog mig i kragen och lät bli. Har man lovat att låta bli så har man.
 
Istället har jag gjort massa annat. Man skulle ju kanske säga att det är tur att jag i alla fall inte har köpstopp. Det har shoppats lite smått i. I söndags köpte jag ett par nya kängor istället för ett dussin gamla vaser. Usports hade konkursutförsäljning här i Västerås och det innebar 70% på allt. Att stå i kön tog över en timme men när jag hittade mina Lundhagskängor blev den kön värd att stå i. 800 kronor istället för 2800 kronor känndes ganska så bra...
 
Dessutom höll jag mig ifrån att köpa en massa onödiga saker, heja mig! Nu blir det en bra scoutsommar, ibland är det skönt med låga kängor och jag behöver inte vara orolig för att plurra med dem eftersom jag då har ett par till. :) 
 
Det har också varit en massa scoutplanerande på senare tid. Det är snart dags för vårläger och i sommar kommer det att bli världens coolaste och spaceigaste sommarläger.
Dessa färgglada rep inhandlades för vårlägret. Ni kommer antagligen att se mer av dem vid senare tillfälle här på bloggen.
 
 
Jag inleder dessutom påskhelgen med en heldags scoutplanering. På långfredagen blir det planering av sommarlägret. Det är Dalacamp 8 som går av stapeln och vi ska rädda Pol Wolle Abend som försvunnit ut i rymden. SpaceCamp på Kopparbo i sommar kommer att bli något extra! Vi har ett nära samarbete med Rymdstyrelsen bland annat...
 
Mina utmanare har också utsatts för den största utmaningen på mycket, mycket länge. De har städat sin lya. Heja! Rent och fint blev det efter mycket om och men. Vi mutade dem med pizza...
 
 
För att uppväga all scouting som detta inlägg kom att handla om så kan jag meddela att våren nog kanske är på väg här i Västerås. Igår när jag var på väg tillbaka till kontoret efter ett möte så kände jag hur solen värmde och att det var ganska vackert (om man bortser från hundbajs, grus och äckliga stanker).
 
 
En del sorterande i loppislådorna har det blivit under dessa veckor. En del ska upp på tradera och en del ska med till ABB Arena den 7 april. Jag börjar inse att jag nog får lämna några lådor hemma... Det kommer inte att få plats på det loppisbord vi bokat. Vi kanske skulle bokat två bord? Eller vad säger du morsan?
 
Lägg ägg!

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: DeBeer/Erica/Manganiatokan

Titta Efter Fler Sklo Union-vaser till mig så blir jag extra Påskglad :-D
Gillar den mer och mer den som jag bytte åt mig av dig på Bloggträffen!


Svar: Det lovar jag att göra Erica! Och jag gillar mina fina svarta delar jag bytte till mig från dig. Det är en svart samling nu som jag gillar skarpt. Både Gefle och UE har det blivit.
Anna Sandberg

Postat av: Helena Högberg

Ta med alla lådor till loppiset, man kan ta fram mer vartefersom man säljer bort saker. Det kanske försvinner saker när jag hittar ditt bord :)Ha en trevlig Påsk Anna!

Svar: Jo, det blir nog att alla lådor för följa med. Jag har prismärkt allt så det kan inte bli några ogenomtänkta försäljningar. Någon tipsade om att man inte skulle sätta prislappar och att man skulle få mer då men jag vet inte jag... Jag drar mig alltid för att fråga om det inte är prismärkt.
Anna Sandberg

2013-03-29 @ 00:12:56
URL: http://loppisloella.blogg.se
Postat av: Mylla

Där slog du mg i usportsfyndande.. jag trodde de enbart hade vinterrea (hade alltså hlet missat att de påbörjar utförsäljningen) och åkte dit för att köpa en jacka för födelsedagsslantarna. Men då var det 50% på allt, jag har inte ägt några kängor på flera år och spanade runt. Det fanns två par kängor i min storlek i hela butiken; ett par billiga haglöfs och ett par Meindl (island, har ägt två par tidigare). Naturligtvis följde de senare med (samma ordniare pris som dina), två timmars köande var det värt! OCh då är jag en av dem som ofta vänder i dörren om det är för mycket folk

Svar: Tycker nog att det var bra fynd det också! Jag har bara hört gott om Meindl. Har dock inte testat. Jag är och förblir Lundhagsare när det gäller kängor. De är bäst!
Anna Sandberg

2013-03-29 @ 20:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0