Loppande och kyrkfönster fyllde min helg

Sliter vidare med utställningen på Västmanlands läns museum. Idag är jag mer eller mindre mörbultad eftersom jag jobbat hands on med sågade och målande. Jag blir helt förskräkt när de trycker ut vepor på dryga två meter med mina små illustrationer på. Jag som inte ens är illustratör...

I mitt huvud snurrar just nu huvudbonanden barett som tydligen är senmedeltidaoch kanske är lite för modern för en medeltida fogde och tre montrar som plötsligt visade sig bara vara två.............. Meeeen, det får väl vara en modemedveten fogde som sneglar mot europa och problemet med montern blundar jag för och hoppas att utställningsproducenten får en snilleblixt. Jag menar, "brunnen på torget" har vi ju redan gjort om till monter så det borde väl inte vara något problem. Vi borde ju kunna ta vilken bokhylla som helst.
 
Därför tog jag med min mor på en liten loppisrunda i lördags. På Läkarmissionen var det halva priset på allt. Hjälp. KAOS! Det minsta man kan säga. Det första jag gjorde var att sikta in mig på Kilta-karotten som Stefan med bloggen H55 så gärna ville ha, men inte om den kostade över 200 kr. Så nu fick han den för dryga 100-lappen istället.
 
Här är Kilta-karotten med två kompisfat. Nu nedpackade till Stefan. Kul att vi håller ögonen öppna åt varandra.
 
I min "egen" korg hamnade några få saker. Jag var ganska noga med att välja. Det är liksom fullt här hemma. :)
Uppe till vänster en ask från Gefle, tyvärr utan lock. I mitten en lockask med okänt ursprung. Det finns en stämpel men det går inte att tyda den. Tyvärr en liten nagg. Göran Anderssons ljusstake från Upsala Ekeby, lite naggad den med. Det röda fatet är från Jie.
 
Kan det vara Ekeby?
 
Två klänningar blev det med. En ny och en lite äldre.
 
I övrigt ägnades helgen åt att göra en replika av ett kyrkfönster. Originalet är från Torsångs kyrka i Dalarna. Fönstret ska vara med i utställningen på Karlsgatan 2.
Kom och se den live i utställningen på Västmanlands läns museum!
 
Tillbaka till förra helgen... Mellan kurspassen hann jag och Kicki en repa på Erikshjälpen. Lite fyndande blev det där.
En vas av Mari Simmulson för ca 30 kr, ganska illa naggad.
 
Ett fat från Röstrand, Olle Alberius, modellen heter Sarek. 50 pix.
 
Snygga saftskedar, får nog bli mina nya skedar till mina stora tekoppar. 45kr. Ursprung, lite otydligt. Har försökt rodda i det men hittar ingen som är riktigt säker.
 
Over and out!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0