London

Tre dagar i London innan jul. Perfekt uppladdning inför julen och den negativa delen av julstressen infann sig inte. Skönt! Det fick bli som det blev helt enkelt. Det som inte hanns med hoppasdes helt enkelt över.

Här kommer en bildkavalkad från resan, vi hann som sagt med mycket och stannande inte länge på hotellrummet under dagtid. Två av de tre dagarna var ganska plaskiga och blöta. Första dagen promenerade vi runt i staden där vi kikade i skyltfönster och kollade på juldekorationerna.
 
Promenad i Green Park, Buckingham Palace och Picadilly Circus. Kvällen avslutades på musikal, Singing in the Rain. Det var tufft med musikal i London. Klart värt biljettpriset. Musikalbesök i London blir det nog fler gånger om jag åker dit.
 


 
En del tunnelbana åkte vi.
 
Turistgrejerna klarades av. Vaktbyte på slottet, Towern, Tower Bridge och andra gamla byggnader.


 
Traditionellt krubb blev det, på puben så klart. Vi testade även indiskt, italienskt och mexikanskt.
 
Kings Cross station och perong 9 och tre fjärdedelar var jag ju tvungen att se också. Ombyggd och modern, givetvis fanns en Harry Potter-shop på plats.

Julskyltningen och belysningen var lite mer blaffig i London.
 
Vi träffade en hel drös med kändisar. De kunde kanske uppfattas som lite stela men annars var de väl okej.
En del fotografer fanns på plats. Just den här tjejen måste ha haft störa problem med det befintliga ljuset hon stor stilla rätt så länge.
 
Även the Beatles fanns på plats och jag passade på att snacka lite med dem.
 
Sista dagen tog vi en titt på Big Ben och de fräsiga husen därikring.
Trötta i fötterna och sega i kolan avslutad vi kvällen på bio och med käk.
 
London innan jul kan jag rekommendera. Väldigt trevligt och inte alls så smockfullt som jag hade trott.
Hälsningar från vårt lilla hotellrum.
Over and out!

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lybtar

åhhhh. alla dessa bilder (det var många) får mig att längta tillbaka.

Svar: Jo, det blev kanske lite för många bilder. Men jag hade inte kraft och ork att sortera bort fler. Det fick bli som det blev. Ändå lättare med bilder än om jag skrivit allt i text :)
Anna Sandberg

2013-01-05 @ 15:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0