En försmak av medeltiden

Just nu jobbar jag med en utställning om medeltiden. Målgruppen är barn i årskurs 3-5 men även yngre och äldre barn är välkomna, liksom vuxna barn. Vuxna vuxna går inte. Så just nu är mitt huvud fullt av grunkor, stanker, krykfönster, ligistgrisar, animerade tonåringar, biskopar med under bett och fula stadsmodeller. Jag hinner inte riktigt med bloggandets vedermödor.
 
Här kommer dock en liten smygtitt. Den 9 februari öppnar utställningen på Länsmuseet i Västmanland....
 
...om vi hinner bygga klart.
 
Marknivån idag.
 
Marknivån på medeltiden. Dödskul på medeltiden!

Utställningen växer fram och byggkillarna blir galna på formgivaren och utställningsproducenten som ALDRIG kan bestämma sig.

Välkommen och kika på den coolaste utställningen på Karlsgatan 2 i Västerås. En utställning där de vuxna får anpassa sig.
 
Over and out!

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lybtar

Spännande.

Svar: Ja, och jag förstår inte hur jag ska hinna med. Ett angenämt problem.
Anna Sandberg

2013-01-27 @ 07:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0