Antikmässan i Älvsjö

Förra helgen besöktes Stockholm och Älvsjö för ett besök på årets stora Antikmässa. Första gången för min del. Med mig hade jag en bekant i bloggnätverket och min högskolekompis Malin som mötte oss ute på mässan.
 
En läcker Fuga fanns det i en monter. Hade nog slagit till om den varit lite billigare. Men närmare 500 kronor tyckte jag var i saftigaste laget.
 
Marianne Westmans ägghöna skulle jag gärna ha på påskbordet, men inte för 2200 kronor.
 

En komplett glasserie med Mambo från Reijmyre. Hade gärna haft även en sådan, samma sak där, inte för knappa 1000-lappen.
 
Det var inte enbart för själva mässans skull vi åkte till Stockholm. På plats fanns ett helt gäng retrobloggare från Retroblog Network och en bloggarträff var inplanerad. Till detta event lånade Stockholmsmässan ut ett konferensrum åt oss, omkring 30 personer blev vi.

Framåt kvällskvisten stängde mässan men några av oss i nätverket kunde inte få nog. Vi hade redan innan beslutat att ha en liten efterfest. En sälj, byt och köpmarknad. Linda med bloggen Porslinan hade hyrt en lokal och bordet dignade av mestadels glas, porslin och keramik. På ett hörn fanns det även en del textil.
 
Jag hade med mig en låda och blev av med en del saker. Men ändå hade jag nog med mig mer hem... Dessa prylar får ni se i kommande inlägg. Även ett par saker köpte jag faktiskt på själva mässan trots att jag var lite snål.
 
En härlig dag. Väldigt mycket fina saker, men ännu fler fina möten och fina människor.
 
Det är aldrig högt till tak när retrobloggarna träffas.
 
Over and out!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

många fina bilder! kul att se så klart...men "aldrig högt till tak....?" blev det fel där eller. :)

2013-02-24 @ 17:35:31
URL: http://gunillas-fynd.blogspot.se/
Postat av: Tant Emma

Kul att läsa ditt inlägg och kul att träffas! :)

2013-02-24 @ 18:11:06
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Postat av: Gila

Ja så skoj att ses! På återseende i vår hoppas jag!

2013-02-24 @ 19:02:03
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: DeBeer/Erica/Manganiatokan

Vi längtar redan nu till nästa gång! Hittar du fler av de tjeckiska vaserna så tänk på mig!

Svar: Jepp, det ska jag. Vill du fortfarande bli av med din servisdelar ur Sparta så får du tänka en extra gång på mig. Visserligen har jag en hel drös men det skulle vara så snyggt att ha den serien som vardagsporslin.
Anna Sandberg

Postat av: DeBeer/Erica/Manganiatokan

Jepp!
Jag glömde bort dig!!! Jag har hela servisen nerpackad i en låda så det hade varit lämpligt att tagit med sig den på träffen :-)

Har du planer att komma till Sthlm närmaste tiden!

Svar: Erica, ett e-post är på väg till dig! :)
Anna Sandberg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0