Retrobloggarnas julkalender - Lucka 5

Dagens lucka är den femte i ordningen och den öppnas på bloggen Porslinan - jakten på det stora fyndet. Ägarinnan heter Linda och jag har haft den stora äran att få träffa henne några gånger. Väsbys egen pingla! Hon har ett koordinerat hem i blåa, lila och turkosa toner, där färg och form hamnar i stor fokus. I hennes stringhylla kan man bland annat hitta Gefle, UE, plåtburkar, Rörstrand och, höll på att glömma, grönt funkisglas. Det enda jag känner att jag hittills har gått miste om gällande den här pinglan är att att få se hennes lägenheten IRL. Hoppas att det händer snart.
 
Lucka nummer 5
Porslinan
 
Bilden är från mitt kök, där är en ljusstake för tre ljus och i bakgrunden ser ni aladinlyktor från Höganäs av Anne Nilsson. Lockasken är från Rörstrand liksom skärbrädan.
 
För er som missade tidigare luckor:
 
Lucka 4
Gilas grotta
Lucka 3
Fina fyndet
Lucka 2
H55
Lucka 1
Tant Emmas Bravader
La Momes Old fashiond
 
Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0