Ljuva sommartid

Nu, såhär på sensommaren tänker jag tillbaka på de varma och vackra sommardagar som gått. Jag har ju inte hunnit med bloggen i den utsträckning jag önskat de senaste månaderna. Här kommer en lite bild som ni inte sett från min sommar.
 
Prinsessan och draken, detsamma som pålsteken, Här i en läcker kombo. När man lär barn slå en pålstek berättar man en historia om en prinsessa som blir fångad av en drake. Ganska brutalt egentligen eftersom prinsessan blir neddragen i en sjö (vilket borde betyda döden för den stackars prinsessan).
 
Lidköping besöktes under en dagsutflykt.
Här finns fina hus och en fin fabrik eller nja, före detta fabrik... Rörstrands porslinsfabrik. Rörstrand har fortfarande tillverkning, produktionen har dock flyttat utomlands. I de gamla fabriker är det numer museum och outletområde.
 

Glasyrer och glasyrprovning. Tänk att det finns så många typer och tekniker. Här ser ni en liten, liten bråkdel.
 
Det här fina paret står med på min önskelista. Vill ha!

En varm sommardag besöktes även Mariefred, det var sista försöket att fånga in semestern. Ett lyckat försök. Hela dagen strosade vi omkring på diverse platser. Vi kollade in ångloken på den smalspåriga järnvägen, besökte ett par loppisar, kollade på ångbåten, gick på skattjakt, kollade in slottet och badade.
 
Gripshols slott.
 
Några klämdagar med resor har det också blivit.
Gubben i trädet såg vi på en paddeltur och bonjären köptes på en liten tur till Sala.
 
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0