Galenskap i Göteborg, del 3

Så slutet på resan... Känns redan som om vet var ett halvår sedan.
 
Solnedgång vid vattnet hann vi med innan teatern.
Dottern Anna och mamman Barbro
 
Utsikten mot operahuset var enastående den kvällen. Strålande!
 
Så anledningen till att vi åkte till Göteborg. Galenskaparna och After Shaves 30-års festen. Jag brukar fotografera banderollen på fasaden eftersom man inte får fotografera i salongen. Det var dock lite svårt med mobilen upptäckte jag. Men som traditionen bjuder:
 
 
Det var verkligen en nostalgifylld föreställning. Full med minnen och skratt. Jag misstänker att jag var en av de 20 mest textkunniga i publiken. Kändes som om jag kunde nästan alla texter. Vet inte hur jag ska tolka det. En av de bästa var när Roy och Roger sjöng "Gött och leva", sjöng svagare och svagare tills de tystnade helt. Publiken fortsatte. Underbart!
 
Bröderna Sankt Gotthard var dock toppen! Trodde nog inte att jag skulle få de den live. (Men va? Har du inte sett den? Skäms! Tuba på en gång!)
 
Trötta trillade vi i säng för att tidigt på torsdagen hoppa ur sängen och styra kosan hemåt. Eller nja, inte riktigt. Vi stannade på vägen:
 
Lego-Gekås finns utanför den nya varuhusrestaurangen. Tufft!
Modellen var väl kanske 3x4 meter. Väligt roligt.
 
Något fattigare lämnade vi plejset och åkte hem. Hem ljuva hem.
Undrar vad vi hittar på nästa gång?
Kanske en titt på en av Sveriges (eller Världens!) finaste samling av föremål formgivna av Marianne Westman. Kanske, om man blir inbjuden. :) Snälla, snälla med socker på!
 
Over and out!

Kommentarer
Postat av: lybtar

Vi julshoppade på Gekås idag. det var vi inte ensamma om :)

Svar: Knökat! :)
Anna Sandberg

2012-11-06 @ 20:02:06
Postat av: precis en sån

Förstår om du var trött efter denna resa! Vilken galne Legomodell!

2012-11-08 @ 13:40:06
URL: http://precisensan.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0